איטום מרתפים בחיפה בשכונת דניה

תוכן עניינים

 

כאשר מדובר במרתפים יש שני סוגי איטום שונים- איטום חיצוני או איטום פנימי. בכל אחד מהאיטומים יש להשתמש בחומרי איטום שונים. על מנת להבין כיצד יש לאטום את המרתף יש להבין מה הם סוגי האיטום השונים וכיצד הם מתבצעים. על איטום מרתפים במאמר הבא.

 

איטום מרתפים- סוגי האיטום השונים

איטום מרתפים יכול להתבצע בשתי שיטות שונות- האחת חיצונית והאחת פנימית.

  • איטום חיצוני- או בשמו המקצועי איטום חיובי. איטום חיובי הוא איטום הנעשה בצד החיצוני של המרתף. כלומר, לחץ המים יופעל עליו באופן ישיר. איטום חיובי נעשה בדרך כלל על ידי חומרים ביטומנטים.
  • איטום פנימי- או בשמו המקצועי איטום שלילי. איטום שלילי הוא איטום הנעשה בצד הפנימי של המרתף. כלומר לחץ המים יפעל מאחורי האיטום. איטום שלילי נעשה בדרך כלל על ידי חומרים צימנטים הידראולים. איטום שלילי נעשה כשיש כשל באיטום החיובי (החיצוני) של המרתף ואין דרך לתקן אותו. חשוב להבין כי לא עושים איטום שלילי כשאין איטום חיובי.

 

איטום מרתפים- אז איך אוטמים מרתף?

איטום מרתפים עם מרכז האיטום הישראלי נכון הוא בעל חשיבות רבה מאוד. כאשר לא מבצעים עבודת הכנה מתאימה, האיטום לא נעשה טוב ולכן חשוב מאוד להשלים את כלל השלבים. תחילה יש לעשות עבודה הכנה. בעבודה ההכנה יש לקלף את שכבות הטיט בקירות עד שנשאר בטון נקי. עושים את אותו הדבר גם ברצפת המרתף. לאחר מכן מסירים חלקי ביטון רופפים. מסתתים ברזלים חלודים. עושים תיקוני ביטון ומחליקים את הקירות והרצפה. לאחר שלב ההכנה אפשר להתחיל באיטום. תחילה נדבר על איטום שלילי (פנימי). תחילה יש להרטיב את שטח האיטום ולהספיגו במים. הסדר הנכון לשלב זה הוא להתחיל בקירות ורק אחר כך להמשיך ברצפה. לאחר מכן מורחים שכבה של חומר איטום צימנטי בעובי של כ-1.5 ק"ג לכל מ"ר. לאחר מכן, יש להניח על חומר האיטום הרטוב רשת אינטגרלס ומחכים שהשכבה תתקשה.  לאחר מכן מורחים שכבה שניה של חומר איטום צימנטי בעובי של כ1.5 עד 2 ק"ג לכל מ"ר. לאחר מכן מורחים שכבה שלישית.

 

איטום מרתפים- כמה זה עולה?

איטום מרתפים איכותי עולה לא מעט כסף. אך יש לקחת בחשבון שזו השקעה לטווח ארוך. במקרה שלא תשקיעו באיטום המרתף אתם יכולים לסבול מנזקים שונים שנגרמו בעקבות רטיבות. נזקים במבנה שיכולים להוביל גם לסכנה לבריאות, שכן במידה ויתפתח עובש הדבר מהווה סכנה לנשימה. לכן, לפני שאתם בוחרים באיש מקצוע, וודאו כי מדובר באדם מקצועי, מנוסה ואמין שיבצע את האיטום באופן איכותי. אל תמהרו לבחור באיש המקצוע הזול ביותר כיוון שזה יעלה לכם בהמשך.

ריכזנו לכם טווח מחירים של כמה קטגוריות-

  • איטום רצפת מרתף- בין 70 ל120 שקלים למ"ר.
  • איטום מרתף בהתזה חד רכיבית- בין 80 ל90 שקלים למ"ר.
  • איטום קיר מרתף בהתזה דו רכיבית- בין 50 ל120 שקלים למ"ר.
  • איטום קירות מרתף חיצוני- בין 90 ל140 שקלים למ"ר.
לפרסום כתבה, השאירו פרטים
מטען נייד
לעשות יותר בפחות: גאדג'טים שיעזרו לך לשפר את היעילות שלך

יעילות היא לא רק לעשות דברים נכון – זה לעשות את הדברים הנכונים בקלות ובעוצמה. כשהעולם מסתובב במהירות מסחררת, האמנות של להשיג יותר תוך כדי שימוש בפחות מעולם לא הייתה חיונית יותר. המולת חיי היומיום מזמינה אסטרטגיות חכמות וזריזות יותר כדי להתגבר על השעון המתקתק בהתמדה. ובכל זאת, כאן טמונה החידה: איך אפשר ללהטט בפסיפס המשימות שצובעות את ימינו מבלי להיכנע לציפורני הזמן?

קרא עוד »
משרד
הסודות שמאחורי הקלעים: איך עוזרת אישית יכולה להפוך לבלתי נפרדת מהמנהל

מאחורי כל מנהל מצליח, מסתתר לעתים קרובות גיבור לא מוכר – העוזר האישי. מאחורי ההמולה והתיאום מסתתרת סינרגיה ייחודית שאינה נראית ברובה, אך השפעותיה מתפשטות במסדרונות הכוח והתעשייה. העוזר האישי הוא אבן הפינה שעליה בנוי מבנה ההצלחה היומיומית של המנהל, ולעתים קרובות עושה את ההבדל בין הישרדות בלבד בסביבה תחרותית מחורבנת לבין ניצחון מרקיע שחקים.

קרא עוד »

עוד כתבות בנושא: