גישור גירושין בחיפה

תוכן עניינים

תהליך גירושין הוא אחד התהליכים המורכבים והקשים בחייו של אדם. הוא דורש התמודדות עם ספקטרום רחב של רגשות והוא מציף שלל שאלות מהותיות ופרקטיות לגבי המשך החיים, הילדים, המצב הכלכלי וסביבת המגורים. במצב שכזה החלקים האחראים על הישרדות במוח עובדים שעות נוספות ויכולות לגרום לכל אדם להתנהל בצורה בה לא היה מתנהל בימים כתיקונם. התנהלות זאת עלולה לגרור זוגות למלחמות, להליכים משפטיים ולבזבוז של זמן וכסף ובעיקר – לפגיעה חמורה בעצמם ובילדים שנמצאים באמצע. זה לא חייב להיות כך. גם מתוך הסיטואציה הקשה הזאת אפשר לעשות את הדברים בהידברות, בהגעה להסכמות משותפות ולבניית שותפות חדשה שתיטיב עם שני ההורים ועם ילדיהם. את זה ניתן להשיג בעזרת מגשר גירושין בחיפה עם המלצות עליו נרחיב במאמר זה.

תהליך גישור גירושין בחיפה הוא תהליך בו שני הצדדים נפגשים עם המגשר שתפקידו לעזור להם להגיע להסכם כולל והוגן עבור שניהם. הוא עושה זאת באמצעות שיחות משותפות עם שני בני הזוג ובשיחות פרטיות עם כל אחד בנפרד. בעזרת סט הכלים שיש למגשר הוא מכוון את בני הזוג להגדיר את מטרותיהם האישיות והמשותפות ודרך שיח זה להבין איתם יחד מה צריך לקרות בחייהם באופן פרקטי על מנת שמטרות אלו יושגו.

תוך כדי התהליך עוזר המגשר לצדדים לקבל ביטחון ולראות את הדרך אל החיים אותם הם מבקשים לעצמם. המגשר מלווה את הצדדים בעדינות, עוזר להרגיע את החששות בשיחות אישיות ומשותפות ונותן תחושת ביטחון שחשובה במיוחד במצב חוסר ודאות זה.

בסיום התהליך ולאחר שהמגשר עבר עם ההורים על כל הסוגיות הרלוונטיות לפרידה ולבניית השותפות החדשה ביניהם, הוא כותב בעבורם הסכם גירושין או הסכם שלום בית ולחלופין גירושין המשקף את ההסכמות שהושגו במהלך התהליך. הסכם הגירושין הזה מקבל תוקף פורמאלי מבית המשפט לענייני משפחה או מבית הדין הרבני (לפי בחירת בני הזוג).

 

מהם היתרונות של תהליך גישור גירושין בחיפה?

גישור גירושין בחיפה בזמנים הנוחים לבני הזוג – כל פגישת גישור נקבעת בתאום מלא עם בני הזוג ובזמן שנוח להם. שיקולי עבודה וילדים נלקחים בחשבון כאשר קובעים את הפגישות. בגישור גירושין בחיפה רק בני הזוג קובעים מתי נפגשים וכמה זמן תימשך כל פגישה. ניתן להיפגש בבוקר, בצוהריים וגם בערב אחרי שהילדים הלכו לישון.

חיסכון כספי משמעותי – גישור גירושין בחיפה עולה הרבה פחות, הן כספית והן רגשית, מאשר גירושין בעזרת ייצוג עורך דין בבית המשפט. עלותו הכוללת של גישור גירושין בחיפה מגיעה נעה בין 6000 ₪ ל- 20,000 ₪ לשני הצדדים ביחד (בהתאם למשך הגישור). זאת לעומת עשרות אלפי שקלים שעולה תהליך גירושין לוחמני לכל צד בהליכים אחרים.

שקט נפשי – הליך גישור גירושין בחיפה מאפשר לבני הזוג לקבוע כיצד תיראה המציאות שלהם ושל ילדיהם בעתיד. זאת בניגוד להליכים אחרים בהם צד שלישי חיצוני כופה עליהם פתרון מבלי להכיר את צורכיהם ויכולותיהם של הצדדים לעומק.

חיסיון וסודיות – תהליך גישור גירושין בחיפה הוא תהליך חסוי שאין להשתמש במה שנאמר בו בבית משפט. אלמנט זה מייצר סביבה בה כל צד יכול לדבר באופן פתוח וכן מבלי לחשוש מההשלכות. רק כך ניתן לייצר שיח שמוביל לפתרונות אמיתיים שמתאימים לבני הזוג ולילדיהם.

 

 

במה עוסק תהליך גישור גירושין בחיפה?

  • התנהלות פיננסית לאחר הגירושין? איך תראה מציאות חייהם של ההורים אחרי הגירושין? איך הם יוכלו לממן את עלויות המחייה של כל אחד מהם בנפרד – ושל ילדיהם? במסגרת הליך גישור גירושין בחיפה, בני הזוג מקבלים תשובות ופתרונות ויוצאים ממנו כשהם יודעים מה עליהם לעשות בעצמם ומה על הצד השני לעשות על מנת לאפשר לשותפות החדשה ביניהם להתקיים.
  • חלוקת הרכוש? במסגרת גישור גירושין בחיפה, יגיעו בני הזוג להסכמות משותפות בכל הקשור לחלוקת הרכוש המשותף. דרך חלוקת הרכוש אליה מגיעים הצדדים תהיה מוסכמת על שניהם והתוצאה תאפשר לשניהם להמשיך בחייהם בצורה בטוחה וברורה.
  • גידול הילדים לאחר הגירושין? אמנם בני הזוג נפרדים זה מזה אבל אף אחד מהם לא נפרד מהילדים. ההורות נותרת לנצח ועל כן חשוב לייצר בין בני הזוג הנפרדים מנגנונים להגעה להסכמה ולניהול משברים באופן יעיל ונכון שימנע חיכוכים מיותרים בהמשך. כך גם בכל הקשור לזמני השהייה של כל אחד מההורים עם הילדים במהלך השבוע, סופי השבוע והחגים.

 

תפקיד המגשר בגישור גירושין בחיפה

תפקידו המרכזי של מגשר הגירושין הוא לעזור לבני זוג שנמצאים בצומת במערכת היחסים ואינם יודעים כיצד להמשיך הלאה (שלום בית או גירושין) להגיע להסכמות ולהבנות בדרך מכובדת, הוגנת ובמינימום קושי.

במהלך תהליך הגישור משתמש המגשר בכלים העומדים לרשותו על מנת לסייע לכל אחד מהצדדים להבין כיצד הוא רואה את המשך הדרך עבורו ואיך הוא מדמיין לעצמו עתיד טוב יותר. עתיד עם יציבות כלכלית ויכולת להגשים את חלומותיו ותקוותיו. זאת תוך כדי שימת דגש על צרכי הילדים. לאחר שהמגשר עוזר לבני הזוג להגדיר את המטרות העתידיות ואת האינטרסים המהותיים שלהם יחד ושל כל אחד מהם בנפרד, הוא עוזר לייצר הסכמות משותפות שיובילו כל אחד מההורים ואת המשפחה כולה להגשמת מטרות אלו.

תפקידו של מגשר גירושין בחיפה הוא לאפשר לבני הזוג המתגרשים לשוחח ולהגיע להסכמות דרך הקשיים, המורכבות והכאבים. דרך ההתמודדות עם ההיבטים הרגשיים והפרקטים של הגירושין, מסייע המגשר לייצר מנגנונים והסכמות שיאפשרו את החיים המיטביים לשני ההורים ולילדיהם.

בעצם נוכחותו של מגשר גירושין ניטרלי ואובייקטיבי בתוך חדר הגישור, יכולים בני הזוג לשאול שאלות, לקבל תשובות ולבטא כל רגש אותו הם מרגישים צורך להציף, בדרך שתהיה מובנת וברורה להם ולצד השני.

יתרונו של מגשר גירושין נובע משני מקורות עיקריים. ראשית הוא יכול לעזור לבני הזוג לקבל החלטות פרקטיות על העתיד הכלכלי שלהם ושל ילדיהם ושנית הוא נותן להם כלים שיעזרו להם לפרוק את רגשותיהם ולהתאבל על הנישואים שעומדים על סף סיום. מחקרים רבים הוכיחו שככל שמתייחסים להליכי גירושין כתחילתם של חיים חדשים, חיים שיהיו טובים יותר, כך קל יהיה לשני הצדדים להתגבר על הקושי הקיים בזמן התהליך ולהסתכל קדימה אל העתיד.

מגשר גירושין מנהל את הליך גישור הגירושין בהתאם לאופיים ולצרכיהם וליכולותיהם של שני בני הזוג. ישנם זוגות אשר זקוקים לגישור המתנהל בשפה יותר פרקטית ואילו זוגות אחרים זקוקים להליך גירושין המעניק יותר מקום לרגשותיהם, לכאביהם ולתחושותיהם. במקרים מורכבים אחד הצדדים רוצה גירושין מהירים ועניינים ואילו השני רוצה לקבל יותר זמן להתאבל ולהתרגל. מצבים מורכבים אלו דורשים מהמגשר לאזן בין הצדדים ולאפשר לכל אחד מהם לקבל את מבוקשו.

לרשות מגשר גירושין מנוסה עומד סט כלים רחב שמסייע לו להתמודד עם כל דינמיקה שעשויה להתפתח בחדר. הוא מחזיק בארגז הכלים שלו כלים מעולם הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה, תורת המשחקים, שפת גוף, ניהול מו"מ ועוד. מגשר טוב יידע להפריד אדם מבעיה, לזהות את האינטרסים של כל צד, ואת אלו המשותפים, ולייצר מתוכם שיח של הסכמות משותפות.

 

עצות מקדימות לבוחרים בהליך גישור גירושין בחיפה

השאירו את הילדים מחוץ לוויכוח– הילדים שלכם מסתכלים עליכם ולומדים מכם כיצד פותרים מחלוקות עם בני הזוג. עומדות בפניכן שתי אפשרויות: ככל שהם יחזו בכם פותרים קונפליקטים בצורה אגרסיבית ומעליבה ובטונים גבוהים, כך הם יפעלו בחייהם הזוגיים ומול ילדיהם בעתיד. ומאידך ככל שיצפו בכם מהצד פותרים מחלוקות קשות במילים – כך הם יקבלו כלים טובים לעתיד וחיי זוגיות בריאים ומאושרים יותר. זכרו שבן הזוג שלכם בגישור הוא/היא ההורה של הילדים והשותף שלכם לכל ימי חייכם לגידולם. קשיים שתערימו על ההורות של הצד השני יובילו לקשיים לילדיכם ולפגיעה בהם. על כן דאגו לומר את החשוב לכם בתוך חדר הגישור ובשום אופן לא דרך הילדים או בקרבתם.

בואו מוכנים– לפני שאתם דורכים בחדר הגישור לראשונה, חשוב שתגדירו מהו סדר העדיפויות שלכם ומהם המטרות החשובות יותר ופחות עבורכם. כאן חשוב להיות כנים עם עצמכם ולדעת להפריד בין הצהרות טקטיות לבין צרכים אמיתיים. זאת בכדי למנוע מצב בו אתם מתעקשים על נקודה אך ורק בגלל שהיא חשובה לצד השני ולא בגלל שהיא חשובה לכם  ובכך יוצרים דינמיקה של התנגדות שתקשה מאוד להגיע להסכמות.

לכו לטיפול– הליכי גירושין מייצרים עומס נפשי ומתח רב. פנייה לפסיכולוג או גורם מקצועי מוסמך אחר, יכולה לעזור לכם להתנהל מתוך שקט נפשי ושיקול דעת בהליך הגירושין שלכם. מניסיון ככל שתצליחו לפתור את הקשיים הרגשיים מחוץ לחדר הגישור – כך תהיה התוצאה יותר טובה עבורכם.

הגדירו דרכים לפתור משברים עתידיים– נכון שלא ניתן לנבא את כל התרחשים שיקרו במהלך השנים לאחר הגירושין אך בכל זאת כדאי להגדיר שיטות ודרכים מקובלות לפתרון מחלוקות עתידיות. בין היתר תוכלו להגדיר שימוש ביועצים חיצוניים, שימוש במגשר, התייעצות עם הילד וכל דרך אחרת שתהיה מקובלת על שניכם ותייצר לכם ביטחון.

בחרו יועצים נכונים – אנשים שעומדים בפני תהליך גירושין מוקפים לפתע בשלל יועצים. לא כולם באמת פועלים לטובת הצדדים. ישנם יועצים שלעיתים ולא בהכרח מכוונת זדון, נותנים עצות מזיקות ומרעילות מהן כדאי להימנע.

ודאו שהחסרונות של בן זוגכם מקבלים מענה בהסכם הגירושין– אתם מכירים את בן או בת הזוג שלכם טוב יותר מכל אדם אחר. אתם יודעים היטב מהם יתרונותיו ומהם חסרונותיו. דאגו שבתוך הסכם הגירושין ימצאו מנגנונים לפתרון סיטואציות בהן אתם יודעים שהצד השני יתקשה לעמוד. נסו ככל הניתן להימנע מ"להניח מכשול בפני עיוור".

שימרו על פרטיות הגישור– מותר ולעתים אף רצוי לשתף יועצים וחברים קרובים בהליך הגישור (בתנאי שהם תומכים ולא מחרחרי ריב כמובן), אך חשוב מאוד שלא תחשפו מידע אישי ורגיש על הצד השני, מידע שעלול לפגוע בו בצורה עמוקה לאחר שיגלה שסודותיו הכמוסים ביותר נגלו לאנשים אחרים. משמעותה של חשיפת מידע אישי יכולה להידרדר במהירות להקצנה גדולה של השיח ועלולה להביא לכישלון הגישור.

 

חשיבותו של הזמן בתהליך גישור גירושין בחיפה

הליך גישור גירושין בחיפה הוא הליך שמטבעו לוקח זמן. כשהחיים של שני בני הזוג נמצאים בטלטלה כה עזה ישנה חשיבות עליונה לשאלה כמה זמן לוקח הליך שכזה? אם נכמת את כמות השעות הממוצעת הדרושות לבני זוג הנכנסים להליך גישור גירושין, להגיע להסכם גירושין סופי, נגיע בממוצע ל-10 עד 15 שעות גישור נטו, כולל הזמן הנדרש להכין את ההסכם על ידי המגשר.

אך כשנשאל על פני כמה זמן נפרשות אותן שעות גישור ומהם המרווחים בין פגישה אחת לבאה אחריה, נגלה שאין באמת תשובה נכונה ומדויקת. לכל זוג המגיע לתהליך גישור, נדרש פרק זמן אחר להגעה להסכם הגירושין.

ישנם בני זוג המרגישים צורך למתוח את הגישור למשך מספר שבועות או חודשים עקב צורך רגשי כזה או אחר, או בשל הצורך לתת לדברים לשקוע או לבדוק שאלות שעלו במהלך הגישור. התוצאה הטובה ביותר בגישור היא תוצאה הבנויה על יסודות עובדות שאין עליהן עוררין. ככל שהסכם הגירושין יתבסס על עובדות, מספרים ונתונים, כך התוצאה הסופית תהיה בהירה ומוסכמת על שני הצדדים. כשאתם יודעים את כל אלה, חשוב שכאשר אחד הצדדים מבקש עוד זמן לצורך הבשלה ו/או איסוף מידע, כדאי לתת לו את פרק הזמן הדרוש לו. הסבלנות הזאת תשתלם בטווח הארוך.

נדב נישרי הינו מגשר מומחה בגישור גירושין ומחבר הספרים להתגרש בשלום ושותפות חדשה

 

לפרסום כתבה, השאירו פרטים
מטען נייד
לעשות יותר בפחות: גאדג'טים שיעזרו לך לשפר את היעילות שלך

יעילות היא לא רק לעשות דברים נכון – זה לעשות את הדברים הנכונים בקלות ובעוצמה. כשהעולם מסתובב במהירות מסחררת, האמנות של להשיג יותר תוך כדי שימוש בפחות מעולם לא הייתה חיונית יותר. המולת חיי היומיום מזמינה אסטרטגיות חכמות וזריזות יותר כדי להתגבר על השעון המתקתק בהתמדה. ובכל זאת, כאן טמונה החידה: איך אפשר ללהטט בפסיפס המשימות שצובעות את ימינו מבלי להיכנע לציפורני הזמן?

קרא עוד »
משרד
הסודות שמאחורי הקלעים: איך עוזרת אישית יכולה להפוך לבלתי נפרדת מהמנהל

מאחורי כל מנהל מצליח, מסתתר לעתים קרובות גיבור לא מוכר – העוזר האישי. מאחורי ההמולה והתיאום מסתתרת סינרגיה ייחודית שאינה נראית ברובה, אך השפעותיה מתפשטות במסדרונות הכוח והתעשייה. העוזר האישי הוא אבן הפינה שעליה בנוי מבנה ההצלחה היומיומית של המנהל, ולעתים קרובות עושה את ההבדל בין הישרדות בלבד בסביבה תחרותית מחורבנת לבין ניצחון מרקיע שחקים.

קרא עוד »
אזרחות
חידוש דרכון רומני – איך עושים זאת?

לדרכון רומני יש יתרונות רבים ומגוונים. בין אם אתם מתכננים לעבור לגור ברומניה או באחת ממדינות האיחוד האירופי, מעוניינים להשקיע בנדל"ן במדינות אלו או פשוט רוצים ליהנות ממגוון היתרונות המשמעותיים של הדרכון הרומני, הנחשב לדרכון אירופאי לכל דבר, תוכלו פשוט להתחיל בהליך הנפקת הדרכון החדש שלכם. במידה ויש לכם דרכון רומני ופשוט עבר תוקפו, תוכלו לחדש אותו בקונסוליה הרומנית בישראל.

קרא עוד »

עוד כתבות בנושא: