מונע זרימה חוזרת – לאיכות מים בלתי מתפשרת

תוכן עניינים

תגידו, חשבתם פעם על כך שהמים שיוצאים לכם בברזים תמיד נקיים ללא שום עקבות של כימיקלים או מי שפכים? אם צנרות המים והביות עושות שימוש באותן אינסטלציות, כיצד ייתכן והם לא מתערבבים? אז זה קורה בזכות מתקן מזח – ראשי תיבות של מונע זרימה חוזרת. מתקן זה אחראי על אספקת מים איכותיים ותקינים בזמן שיש שינוי בלחץ המים בתשתיות בגלל פעולות מסוימות.

איך עובדת זרימת המים בבניינים שלנו?

ככה זה עובד – בתשתיות המים הציבוריות והפרטיות צנרת המים הראשית מוליכה מים נקיים אל תוך הבניין למתקנים השונים – מטבח, מקלחת, שירותים וכל שאר נקודות היציאה הרבות בהם יש גישה למים. בדרך כלל לא אמורה להיות שום הפרעה בכיוון זרימת המים, שכן המערכת בנויה כך שזרימת המים תלך רק בכיוון אחד. אמנם במקרים מסוימים זרימת המים עלולה להיות מופרעת בשל שינוי בלחץ המים – זה קורה בגלל הפעלה של מתקנים ומערכות שגם הן עושות שימוש באותה אספקת המים המקומית, כמו ברזי כיבוי אש של הבניין, מערכות דישון והשקיה של גינות ציבוריות ועוד.

במידה וזה קורה, זרימת המים של שאר הצרכים שלנו עלולה לשנות כיוון ולחזור אחורה, כלומר מים משומשים ועכורים שירדו בכיורים ובאסלות שלנו חוזרים חזרה אל מקור המים הראשי, ומשם הלאה לבניינים אחרים. זה עלול ליצור בעיה תברואתית מסוכנת ביותר שתזהם את כל הסביבה.

ללא הימצאות של מכשיר מזח או בדיקת תקינותו ודאגה גם לרכישת חלקי חילוף למזחים, אתם נכנסים לסכנה של זיהום ופגיעה קשה בבריאות הציבור וכל הדיירים שבסביבה. החוק מחייב את בעלי הבתים והדירות לוודא תקינותו של מכשיר מונע זרימה חוזרת ולדאוג לתפעול תקין וסדיר שלו, כיוון שמדובר בעניין חשוב וקריטי ביותר מבחינה בריאותית. במיוחד במקומות בהם יש מערכות שעושות שימוש באספקת המים כמו משאבות חקלאיות ומשקים חקלאיים בהם הפעלה של מתקנים כאלו יוצרות שינויים מהותיים בלחץ המים.

מה זה בעצם מונע זרימה לאחור ולמה זה חשוב?

כאמור – במצב הרגיל, מים הנכנסים לביתכם מקו אספקת המים הראשי צריכים לזרום רק בכיוון אחד לכל אורך הדרך. אם הצינורות שלכם חווים תנודות ושינויים בלחץ מפאת סיבות שונות, המים האלה יכולים בסופו של דבר לזרום לאחור אל קו אספקת המים הראשי. כאשר זה מתרחש, זרימה לאחור עלולה לזהם את מי השתייה הציבוריים בכל מיני חומרים מסוכנים כולל פסולת אנושית, כלור, דשנים, סבון ועוד.

בדיוק כמו שהשם שלו מרמז, תפקידו של מז"ח הינו למנוע זרימה חוזרת לאחור. המכשיר מותקן על גבי מערכת צינורות המים ועוצר את הזרימה אם אי פעם הם ינסו לחזור לאחור. בדרך כלל מכשירים אלו מותקנים בנקודת הבקרה של החיבור הצולב, שמהווה את המחסום בין מי השתייה למקורות מים מזוהמים.

מתקין מונע זרימה חוזרת – חובה תברואתית שאין להתפשר עליה

על מנת להתקין מונע זרימה חוזרת, לדאוג להתקנת חלקי חילוף למזחים ולאשר את תקינותו וכשירותו של המתקן זה רק אדם בעל רישיון בתוקף לעסוק בתחום זה. מדובר בתחום מציל חיים שכן כולנו משתמשים במים בשימוש תדיר לצרכי שתייה וצרכים אחרים, ושימוש במים מזוהמים עלול לעלות לנו חלילה ביותר – בבריאותנו ובריאות יקירנו. וודאו כי האדם שמטפל בעניינים אלו מסביר לכם את המצב לאשורו בצורה הכי ברורה שיש, אילו מתקנים מומלצים ביותר עבור הבניין שלכם וכל כמה זמן צריך לקרוא לו לבוא לביקורת ותיקונים. הפעם לא לוקחים סיכון – מוודאים את תקינותו של מונע הזרימה החוזרת שלכם ויכולים לישון בראש שקט.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים
מטען נייד
לעשות יותר בפחות: גאדג'טים שיעזרו לך לשפר את היעילות שלך

יעילות היא לא רק לעשות דברים נכון – זה לעשות את הדברים הנכונים בקלות ובעוצמה. כשהעולם מסתובב במהירות מסחררת, האמנות של להשיג יותר תוך כדי שימוש בפחות מעולם לא הייתה חיונית יותר. המולת חיי היומיום מזמינה אסטרטגיות חכמות וזריזות יותר כדי להתגבר על השעון המתקתק בהתמדה. ובכל זאת, כאן טמונה החידה: איך אפשר ללהטט בפסיפס המשימות שצובעות את ימינו מבלי להיכנע לציפורני הזמן?

קרא עוד »

עוד כתבות בנושא: