אפליקציה או אתר איקומרס?

תוכן עניינים

בעידן הדיגיטלי המתקדם שאנו חיים בו, לקוחות משתמשים במגוון מכשירים ופלטפורמות שונות, כך שכל בעל עסק שמעוניין למכור את מוצריו או שירותיו באופן מקוון מבין כי בחירת הערוץ שבו כדאי לו לממש את הרצון שלו, היא קריטית לעתיד המכירות. הבחירה בין אפליקציה ייעודית לצורך מכירה או אתר איקומרס היא לא קלה והיא תלויה בכמה גורמים שחשוב מאוד לשים עליהם דגש. לעיתים ניתן לשלב גם בין אתר איקומרס וגם בין אפליקציה, אך חשוב להבין באיזה מקרים זה באמת ישתלם.

 

האם כדאי להתחיל באפליקציה?

רוב המשתמשים כיום גולשים דרך המובייל ועל כן, גם אם תבחרו באתר איקומרס, הוא יהיה חייב להיות מותאם לגלישה מהמובייל. לעסקים רבים כיום יש אפליקציה ייעודית שבה ניתן לבצע כל פעולה שהלקוח מעוניין, לרבות רכישה קלה ונוחה של מוצרים או שירותים שהוא חפץ בהם. יחד עם זאת, לאפליקציה יש גם חסרונות וחשוב להכיר בהם: זמן הפיתוח של אפליקציה הוא ארוך יותר מפיתוח אתר איקומרס, ההוצאה הכספית לרוב תהיה גבוהה יותר מעלות פיתוח אתר, הזמן הדרוש בכדי לרתום משתמשים לאפליקציה יהיה משמעותי יותר ויצריך מכם יותר סבלנות. כמו כן,  פיתוח אפליקציה ברמה גבוהה ידרוש מומחיות וניסיון משמעותי של צוות הפיתוח וכן, קיים סיכוי קטן שאפסטור או גוגל פליי לא יאשרו את האפליקציה ועל כן, כדאי לקחת בחשבון את כל החסרונות הללו טרם מחליטים.

כדאי ללכת על אפליקציה במקרה שבו אתם בטוחים כי היא מהווה עדיפות על פני אתר וזאת בשל קהל היעד של העסק שלכם. אם אתם יודעים כי לאפליקציה יש קהל יעד משמעותי וכי היא תמשוך יותר לקוחות לרכישה מאשר אתר, כדאי לבחור בפיתוח אפליקציה ייעודית.

 

אתר איקומרס- מתי זה כדאי?

אתר איקומרס הוא אתר שמטרתו היא לבצע מכירה מקוונת באמצעות האינטרנט. כיום ניתן למצוא לא מעט אתרים מעין אלה, החל מאתרי מכר קלאסיים כגון: אתרי איפור, אלקטרוניקה, אופנה ועוד וכלה בשירותים שונים שנמכרים אונליין ואפילו אתרי בנקאות המציעים הלוואות אונליין ועוד. כדאי מאוד לבחור במכירות דרך האתר המדובר כאשר ההון הראשוני שלכם הוא נמוך יחסית ועל כן אינכם יכולים לבחור בפיתוח אפליקציה. כמו כן, כל בעל עסק שמעוניין לקבוע מיהו קהל היעד שלו, מה שעות העבודה של האתר ועוד. כלומר, אם מדובר על אתר שמציע סחורה לאנשים המתגוררים בחוץ לארץ, ניתן להגדיר את זמן פעילות האתר בהתאם לזמנים הפעילים במדינה שבה מצוי קהל היעד שלכם.

יכולת הצמיחה של האתר המדובר היא מצוינת מבלי שיש צורך ביותר מדי תהליכים מורכבים ועל כן, מדובר על אתר רלוונטי מאוד עבור בעלי עסקים רבים.

 

האם כדאי לבחור גם באתר איקומרס וגם באפליקציה?

לרוב כאשר מקימים אתר איקומרס בצורה מקצועית או אפליקציית מכירות בצורה מקצועית, הם יענו על המטרה שלהם בצורה די טובה. הקמת אתר מעין זה כולל אפליקציה תדרוש השקעה כלכלית משמעותית. אם יש לעסק שלכם את התקציב הנדרש עבור הקמת אפליקציה ואתר איקומרס ואתם סבורים שהדבר יגדיל את המכירות של העסק ויביא קהל יעד גדול יותר לעסק, יתכן ששווה לשקול את הדבר.

 

טיפים לחווית משתמש באתר איקומרס

ידוע כי אחד מהדברים החשובים ביותר בכל אתר אינטרנט לרבות אתרי איקומרס הוא חווית המשתמש שבאתר. חווית משתמש  מהווה חלק חשוב מאוד מקידום האתר בגוגל באופן אורגני, אך גם בכדי שגולש יבחר להישאר באתר ולרכוש את המוצרים שהוא מציע ולא לעבור לאתר מתחרה אחר. בכדי לשפר את חווית המשתמש חשוב מאוד להקפיד על זמן טעינה מהיר של האתר ושל המוצרים בו,  עיצוב אתר מקצועי אשר מציג כל מוצר באופן ויזואלי בצורה הטובה ביותר, פרטים מילוליים מורחבים על כל מוצר שיסייעו בקבלת החלטה, עיצוב אתר באופן כללי מרשים ומושך את העין, ביצוע פעולות בצורה קלה ונוחה לרבות רכישה נוחה וקלה של המוצר, שימוש בתעודות אבטחה מתקדמות באתר אשר יספקו את ההגנה הטובה ביותר לכל אדם שמזין את פרטי האשראי שלו בכדי לשלם על המוצר שהוא רוכש וכמובן,  שימוש בחשבונית אונליין. חשבונית אונליין לאתר איקומרס היא בעצם חובה שכן, הלקוח שמבצע רכישה מצפה לקבל את החשבונית שמעידה כל הרכישה באופן מידי וכן, בשל העובדה שמדובר על אתר מסחר מקוון, הרי שכל ההתנהלות בו לרבות הפקת החשבוניות צריכה להתבצע באופן מקוון.

,

 

 

לפרסום כתבה, השאירו פרטים
השתלת שיניים בחיפה

  השתלת שיניים הפכה לאחד התחומים המובילים ביותר ברפואת שיניים. התחום מתפתח וכיום קיימות שיטות רבות וטכנולוגיות חדשניות מאוד לביצוע השתלת שיניים. השתלת שיניים  נחשבת

קרא עוד »

עוד כתבות בנושא: