קבלת החזר מס

תוכן עניינים

 

גם לכם מגיע החזרי מס, אולי אתם לא יודעים את זה אבל הכסף שלכם יושב אי שם משרדי מס הכנסה. כדי באמת לקבל את הזכאות שלכם אתם צריכים לעבור תהליך שיכול להיות מעט קשה, אבל משתלם. תוכלו לבחור לעבור את התהליך לבד, או בליווי של איש מקצוע. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על קבלת החזרי מס.

 

קבלת החזר מס – האם מגיע לכם החזר מס?

נגלה לכם סוד קטן? כמעט כולם זכאים להחזרי מס ואינם מודעים לכך. מי שזכאי להחזר מס הוא אדם, עסק, חברה או ארגון אשר ששילמו מס הכנסה שלא כשורה במהלך השנה. רק בסוף אותה שנה ניתן יהיה לבדוק האם אנחנו באמת זכאים להחזר מס או לא כיוון שהמס נקבע לפי הכנסה שנתית ולא חודשית. חוסר תיאום מס יכול לנבוע מסיבות שונות, כמו החלפת עבודה, שינוי במשכורת, אי הצהרה, טעויות בסעיפי ניכוי ועוד… אצל חברות החזר המס הוא יותר קריטי, תוכלו לקבל החזר מס עבור דברים שרכשתם לעסק, שכר דירה אצל פרילנסרים, והרשימה עוד ארוכה.

 

קבלת החזר מס – תהליך הבקשה

תהליך בקשת החזר מס יכול להיות מעט מסובך, בדרך כלל אתם תצטרכו למצוא את כל המסמכים הרלוונטים, טפסי 106, מסמכי ביטוח לאומי לעניין גמלאות, קרנות, קופות גמל ועוד… במילים אחרות אתם צריכים להוכיח את הזכאות שלכם, גם אם היא נמצאת 5 שנים אחורה. מדי שנה מפרסם מס הכנסה את רשימת הפטורים, והנקודות זיכוי לאותה שנת מס, על בסיס הנתונים האלה תוכלו לדעת מהי הזכאות שלכם. כאשר אנחנו פונים באופן עצמאי לגורמים כל כך גדולים כמו רשות המיסים אנחנו יכולים להיכנס לתוך בור די גדול… בדיוק בגלל זה תוכלו לפנות לאנשי מקצוע כמו יועצי מס, רואי חשבון ולעיתים גם נצטרך עורכי דין אשר ילוו אותנו בתהליך. כאשר התהליך נמצא מול איש מקצוע הוא הרבה יותר פשוט, הרבה יותר מהיר והרבה יותר יעיל.

 

קבלת החזר מס – אף פעם לא מאוחר מדי

היופי בהחזרי מס שניתן לקבל באתר כאן  הוא שאלף כל אתם מקבלים סכום גדול במכה אחת, ולרוב לא ידעתם שאתם זכאים לו בכלל. הדבר השני הוא שאתם יכולים לקבל החזר מס רטרואקטיבית. אתם יכולים לבדוק שש שנים אחורה אם  אתם זכאים להחזר מס, וכל עוד התקופה היתה בשש שנים האחרונות אתם זכאים לקבל החזר מס. ישנה התיישנות ומגבלת זמן על הגשת דו"חות למס הכנסה, לכן חשוב לעבוד מול בעל מקצוע שמכיר את כל החוקים התקפים להחזרי מס כמה שיותר מהר. בין אם אתם שכירים ובין אם אתם עסק, סביר להניח שאתם כל חודש בחודשו מסתכלים על המשכורת ורואים את הסכום שאתם מפרישים למס הכנסה, קצת חורה לראות את זה. אל תצפו שמס הכנסה יגיע אליכם ויגיד שהוא חייב לכם כסף, זה לעולם לא עובד ככה. הבקשה צריכה לבוא מכם, ובאותה פעימה נגיד כי תמיד עדיף שמס הכנסה יהיה חייב לכם ולא הפוך.

 

לפרסום כתבה, השאירו פרטים
מטען נייד
לעשות יותר בפחות: גאדג'טים שיעזרו לך לשפר את היעילות שלך

יעילות היא לא רק לעשות דברים נכון – זה לעשות את הדברים הנכונים בקלות ובעוצמה. כשהעולם מסתובב במהירות מסחררת, האמנות של להשיג יותר תוך כדי שימוש בפחות מעולם לא הייתה חיונית יותר. המולת חיי היומיום מזמינה אסטרטגיות חכמות וזריזות יותר כדי להתגבר על השעון המתקתק בהתמדה. ובכל זאת, כאן טמונה החידה: איך אפשר ללהטט בפסיפס המשימות שצובעות את ימינו מבלי להיכנע לציפורני הזמן?

קרא עוד »
משרד
הסודות שמאחורי הקלעים: איך עוזרת אישית יכולה להפוך לבלתי נפרדת מהמנהל

מאחורי כל מנהל מצליח, מסתתר לעתים קרובות גיבור לא מוכר – העוזר האישי. מאחורי ההמולה והתיאום מסתתרת סינרגיה ייחודית שאינה נראית ברובה, אך השפעותיה מתפשטות במסדרונות הכוח והתעשייה. העוזר האישי הוא אבן הפינה שעליה בנוי מבנה ההצלחה היומיומית של המנהל, ולעתים קרובות עושה את ההבדל בין הישרדות בלבד בסביבה תחרותית מחורבנת לבין ניצחון מרקיע שחקים.

קרא עוד »

עוד כתבות בנושא: