ההבדלים בין מרכזייה בענן למרכזייה המסורתית

תוכן עניינים

בעבר, היינו צריכים להתקין תוכנות על גבי המחשב בשביל שנוכל להשתמש בהן. זה הגביל מאוד את היכולת שלנו להפיק ממנה תועלת בצורה אופטימאלית. שכן יכולנו להשתמש בתוכנה מסוימת רק על גבי המחשב עליו היא היתה מותקנת.

השינוי חל ברגע שהחלו להופיע שרתי ענן. שרתים חיצוניים המאפשרים לנו לשמור קבצים של תוכנות ולהתקין אותם על גבי השרת, אליו יש לנו גישה מכל מחשב. כך אנחנו יכולים להתחבר אל התוכנה מכל מקום בו יש חיבור אלינטרנט.

לא רק תוכנות ניתן לחבר אל שרתי ענן אלא גם מערכות המשמשות אותנו לצרכים שונים. למשל, מרכזיות בעסק. במקום להשתמש במרכזיה מקומית כפי שהיינו נוהגים לעשות בעבר, היום אנחנו יכולים להתקין מרכזייה על גבי שרת ענן.

מרכזייה בענן משרתת חברות ועסקים בסדרי גודל שונים. בעזרתה יכולים עובדי העסק לקבל ולהוציא שיחות לכל מקום ומכל מקום. התהליך נעשה על בסיס מערכת שמרכז השליטה שלה מותקן על השרת ולא באופן פיזי במשרד עצמו כפי שהיו מותקנות מרכזיות בעבר.

 

מה היתרונות של מרכזייה בענן?

לשירותי מרכזייה בענן ישנם יתרונות רבים על פני מרכזייה מסורתית. לכן ניתן לראות יותר חברות ועסק בוחרים לעבור ולהשתמש במרכזיות כאלו. על מנת שהשימוש יהיה אופטימאלי, כל בית עסק בוחר את האפיונים הרלוונטיים עבורו, כך הוא יוכל להפיק מהמרכזייה תועלת מרבית.

יתרון ראשון – גישה

המשמעות העיקרית של שרתי ענן, כאמור, היא שהמערכת נמצאת בשרת אליו ניתן להתחבר מכל מקום, בכל זמן. לא מדובר במערכת פיזית שממוקמת במקום אחד או בתוכנה שמותקנת רק במחשב מסוים. מדובר על מערכת המותקנת על שרת, כך שכל מי שיש לו גישה אליו, יכול להשתמש בה מכל מקום.

יתרון שני – אבטחה

היות ומדובר על מערכת המותקנת על גבי שרת חיצוני, הרי שהיא נהנית ממערכות אבטחה והצפנה מתקדמות  המונעות אפשרות מגורמים עוינים לפרוץ אליה. רק מי שיש לו גישה יכול להיכנס אל המערכת.

יתרון שלישי – חסכון

מרכזייה בענן חוסכת הרבה מאוד כסף על תהליכי התקנה, ציוד, ועלויות נוספות. המערכת מותקנת על רשת אינטרנט קיימת, ולכן אין צורך להתקין מערכות נוספות שיפעילו אותה. זאת להבדיל ממרכזיות מסורתיות שנדרש עבורן תשתית ייחודית.

יתרון רביעי – תהליך עבודה מתקדם

המערכת מציעה, כאמור, גישה ושליטה מכל מקום בעולם, בכל זמן. לכן גם קל יותר לפקח על תהליכי עבודה בכל עת ולא רק כשנמצאים בבית העסק.

 

כיצד בוחרים מערכת מרכזייה בענן?

ראשית, יש לאפיין בצורה נכונה את צרכי העסק ולמצוא את המערכת שיכולה להתאים לצרכים אלו בצורה מדויקת.

שנית, יש לבחון כיצד מתקינים את המערכת, אילו שירותים החברה ממנה רוכשים את המערכת מספקת ומה הן עלויות התקנה והחיבור.

שלישית, יש לבחון כל מה שקשור להיבטים של תיקון ושדרוג המערכת בעתיד, לצורך תפעול סדיר ושיפור העבודה עם המרכזייה.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים
כלי עבודה
בחירת כלי העבודה הנכונים- המומחים של פולק

אם בעבר רק אנשי מקצוע היו משתמשים בכלי עבודה מסוגים שונים, ידוע כי כיום כמעט כל אדם צריך כלי עבודה משלו לשימוש אישי. השימוש בכלי העבודה הוא דבר נפוץ ביותר במגזר הפרטי ולא מעט נשים וגברים משתמשים בכלי עבודה עבור צרכים שונים. בין אם מדובר על הצורך לתלות תמונה, בין אם מדובר על צורך להרכיב רהיט כלשהו שנרכש, בין אם מדובר על הצורך לתקן משהו שנשבר בבית ועוד. לכן, כדאי שיהיו כלי עבודה בבית ויותר מזה, כדאי שכלי העבודה שיהיו בבית יהיו איכותיים, נוחים וקלים לשימוש ועוד. במאמר הבא תקבלו את כל המידע שיאפשר לכם לרכוש בצורה טובה כלי עבודה, שישמשו אתכם היטב לכל צורך או מטרה.

קרא עוד »

עוד כתבות בנושא: