ייצור אנרגיה סולארית

תוכן עניינים

 

בעידן של היום זול יותר לייצר אנרגיה סולארית מלשלם על חשמל שנוצר בחסות חברת החשמל, מגז טבעי. איך היא מיוצרת ומה היתרונות?

בשנים האחרונות הולך וגובר ייצור אנרגיה סולארית ויש האומרים כי בעוד מספר שנים כל אזרחי ישראל ייצרו לעצמם את החשמל אותו הם צורכים. האנרגיה הזו הביאה תשואות רבות בבורסה והעניין סביבה רק הולך וגדל. אם חושבים על זה לעומק מבינים שלמעשה כמעט בכל פעולה שאנחנו מבצעים מעורבת בצורה ישירה או עקיפה מערכת החשמל. שאנחנו מתקלחים, המים החמים הגיעו דרך הדוד שמופעל בחשמל, שאנחנו מכינים אוכל, יש שם חשמל בתהליך, שאנחנו מקררים ומחממים את הבית, בקיצור אי אפשר בלי חשמל.

אז מה זה בעצם אנרגיה סולארית ואיך זה עובד?

זה כבר ידוע שהשמש מספקת העיקרית של האנרגיה בכדור הארץ. אנרגיה סולארית שמספקים הקולטים של חברת גלובל סולאריס היא בעצם אנרגיה זולה וזמינה שמגיעה מקרני השמש, אנרגיה שמשית בעברית, מתקני אנרגיה סולארית אשר הופכים את קרינת השמש לחשמל. משתמשים בה בעיקר בקירור, חימום, ייבוש כביסה, הפקת מלחים. מדינת ישראל הכריזה כי היא מעוניינת ליצור 10 אחוז מהצריכה הלאומית כאנרגיה ירוקה ובכך לעזור למשבר האקלים. ניתן להפיק את האנרגיה בדרך תרמו סולארית (בשדות סולאריים) או בפוטו וולטאי (על גגות למשל).
כדי ליצור אנרגיה סולארית צריך שישה מרכיבים-

  1. פנל סולארי
  2. בקר
  3. מצברים
  4. לדים או עדשות
  5. CPU
  6. חיישנים (אופציונלי)

טעינת שכבת סיליקון במטען חיובי ושכבה שניה במטען שלילי, חיבור בין השכבות בשילוב עם האור זה מה שיוצר בעצם מאין "צומת" בה נוצר השדה החשמלי מהשמש.

היתרונות של האנרגיה הסולארית

האנרגיה הסולארית נקראת גם "אנרגיה ירוקה" כיוון שהיא בעצם אנרגיה טבעית אותה ממירים לוחות לחשמל, וככה היא עוזרת לחיסכון כספי, אנרגטי ולסביבה, קיימת גם האופציה בה ניתן למקם לוחות סולאריים (הוצאה כספית לא פשוטה וארוכת טווח עד לראיית התוצאות אך משתלמת ביותר!) על גג ביתנו ועל כך לקבל כסף מהרשויות במקרה של עסק המונע מאנרגיה ירוקה. השמש הינה מקור אנרגיה הקיימת בשפע שככל הנראה לא הולכת להיגמר בשנים הקרובות ולכן חשוב לדעת להפיק ממנה דברים טובים. האנרגיה הסולארית עוזרת גם בעצמאות כלכלית כשלמדינה חסרים משאבי אנרגיה (כמו שהיה כאן בישראל עד לפני כמה שנים בעת גילוי הגז) וכך מפסיקים את התלות בייבוא של דלק להפקת חשמל. מדובר בפתרון אקולוגי מעולה שרק תופס תאוצה עם השנים.

היום ניתן לייצר חשמל באנרגיה סולארית ואפילו להרוויח מזה כסף. כלומר, אם יש לכם שטח או גג שלא מנוצל, תוכלו לפנות לאחת החברות שמקימות פאנלים לייצור אנרגיה סולארית ולמכור את החשמל שאתם מייצרים. ממש ככה. להרוויח חודש בחודשו סכום נאה שיכול לשרת אתכם למגוון רחב של מטרות ולשדרג את איכות החיים שלכם.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים
ניכיון שיקים

לא מעט בתי עסק מציעים ללקוחות שלהם כיום את האופציה לשלם תמורת השירותים או המוצרים שהם מספקים בשיקים דחויים. על אף שהאופציה לשלם בשיקים דחויים

קרא עוד »

עוד כתבות בנושא: