כיצד לבחור רואה חשבון

תוכן עניינים

רואה החשבון הוא איש מקצוע המתמחה במתן שירות הכרחי לעסקים בסדרי גודל משתנים. הוא זה האמון על הפקת הדוחות הכספיים לרשויות המס והוא זה גם האחראי על שיקוף תמונת המצב הכלכלית של העסק לבעל העסק בכל הנוגע לניהול הכלכלי. כמו כן, תפקידו של רואה החשבון הוא לייעץ ולייצג את העסק מול רשויות המס השונות תוך שהוא מסייע לעסק לקבל החלטות כלכליות שונות הנוגעות להווה ולעתיד שלו. 

אז איך בוחרים את רואה החשבון המתאים לעסק? להלן כמה טיפים שיסייעו לבצע את הבחירה הנכונה. 

בדיקה של סמכות המשרד

כאשר בוחרים רואה חשבון יש לעשות זאת תוך בחינת הסמכויות שלו בחוק. רואה חשבון, בניגוד ליועץ מס, בעל סמכויות רבות, למשל, הוא יכול להפיק דוחות תקופתיים של חברות, לערוך בהן ביקורות ולספק דוחות שונים לעסקים. תפקידו של רואה החשבון במצבים כאלה הוא קריטי, לכן יש לבחון את סמכויותיו לפני הבחירה ויש לוודא כי הוא אכן יכול לספק את השירותים הנדרשים ממנו. 

ניסיון של המשרד בהתאם לצרכים שלנו

כאשר בוחרים רואה חשבון לעסק יש לעשות זאת תוך התאמה ספציפית לצרכי המשרד. לדוגמה, אם יש לכם מפעל לעיבוד שבבי או מפעל תעשייתי אחר, מומלץ מאוד לשכור את שירותיו של רואה חשבון שכבר צבר ניסיון בדיוק בתחום זה. באותה המידה, יש לבחון את האפשרות של רואה החשבון לספק שירות לגודל החברה, אם היא גדולה, וגם אם מדובר על עסק קטן – לא תמיד משרד רואה חשבון גדול יספק שירותים לעסקים קטנים, ובאותה המידה, משרד רואה חשבון אולי לא תמיד יספק שירות לחברה גדולה במיוחד. 

עוד נושא שיש לתת עליו את הדעת בבחירת רואה חשבון בהתאמה לצרכי העסק הוא השירות הניתן על ידי המשרד – האם מדובר על משרד שעוסק בעיקר בהפקת דוחות או שהוא מספק גם שירותי ייעוץ מתקדמים, תיאום מס ואף ייצוג מול רשויות המס? בדרך כלל עסקים קטנים יוכלו להסתפק במשרד רואי חשבון שמספק דוחות בלבד, ואילו עסקים גדולים וחברות דווקא זקוקים לשירותים של משרד רואה חשבון שמייעץ, מלווה ומייצג מול הרשויות. אפשר וגם רצוי לשאול את רואה החשבון היכן ביצע את התמחותו המקצועית. 

המלצות

כמו בכל תחום אחר, ההמלצה הטובה ביותר לבחירת עסק היא בחינת המלצות ממכרים או עסקים אחרים המתמחים באותו התחום והם מרוצים מהשירות אותו הם מקבלים. אם אין אפשרות לקבל המלצות כאלה באופן אישי, ניתן לבחון ביקורות והמלצות באמצעים אחרים, לדוגמה, בדפי גוגל של עסקים בהן נכתבות ביקורות אותנטיות של גולשים. 

בחינת השיחה הראשונית

כמו בכל תחום אחר, לשיחה הראשונית יש משמעות רבה על ההחלטה האם לבחור או לא בשירות משרד רואה חשבון כזה או אחר. ההמלצה הטובה ביותר היא לבצע פגישה פנים מול פנים, לשאול שאלות, להתרשם לעומק מהזמינות ומסוג השירות המוצע על ידי המשרד, כאשר בדרך כלל הפגישה הראשונית הנה ללא תשלום. כדאי לשאול כמה שיותר שאלות מקצועיות בפגישה זו כדי להבין את אופי וצורת השירות שיינתן ולבחון את התמחות המשרד בתחום העסק הספציפי.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים
כלי עבודה
בחירת כלי העבודה הנכונים- המומחים של פולק

אם בעבר רק אנשי מקצוע היו משתמשים בכלי עבודה מסוגים שונים, ידוע כי כיום כמעט כל אדם צריך כלי עבודה משלו לשימוש אישי. השימוש בכלי העבודה הוא דבר נפוץ ביותר במגזר הפרטי ולא מעט נשים וגברים משתמשים בכלי עבודה עבור צרכים שונים. בין אם מדובר על הצורך לתלות תמונה, בין אם מדובר על צורך להרכיב רהיט כלשהו שנרכש, בין אם מדובר על הצורך לתקן משהו שנשבר בבית ועוד. לכן, כדאי שיהיו כלי עבודה בבית ויותר מזה, כדאי שכלי העבודה שיהיו בבית יהיו איכותיים, נוחים וקלים לשימוש ועוד. במאמר הבא תקבלו את כל המידע שיאפשר לכם לרכוש בצורה טובה כלי עבודה, שישמשו אתכם היטב לכל צורך או מטרה.

קרא עוד »

עוד כתבות בנושא: