כיצד שומרים על בריאות השן של הכלב?

תוכן עניינים

אנחנו כמעט ולא נותנים לכך את הדעת, אך בריאות השיניים של הכלבים חשובה ממש כמו בריאות השיניים שלנו. אמנם הכלבים לא מצחצחים שיניים באופן קבוע, אך ישנן דרכים שונות לשמור על בריאות שן הכלב, הכנו עבורך מדריך שיסייע לך לספק לכלב שלך בריאות שן איכותית לאורך שנים, כדאי להמשיך לקרוא.

 

לאכול מזון יבש ואיכותי

אחד הנושאים העיקריים שיסייעו לשמור על בריאות שן הכלב הוא המזון הקבוע שלו ביום יום. המזון שהכלב אוכל ישפיע רבות על בריאות השיניים שלו, הוא צריך להיות מותאם לכלב גם מבחינת אוכל וגם מבחינת רכיבים. לדוגמה, אוכל לגורים צריך להיות עשיר בחומרים שמסייעים לבנות את הסידן בגוף, אך הוא גם צריך להיות קטן כדי שלכלב יהיה קל ללעוס אותו.

על המזון להיות איכותי, כדי שהכלב יקבל לגופו את כל הוויטמינים והמינרלים לו הוא זקוק כדי להתפתח ולהיות בריא. כשהגוף של הכלב בריא, השיניים שלו בריאות, לכן מומלץ להסתכל על האריזה ולהבין מהם הרכיבים באוכל. אם סדר האוכל ברשימת הרכיבים מתחיל בבשר מכל סוג ויש גם סימון של ויטמינים ומינרלים, סימן שמדובר במזון כלבים איכותי.

 

לעשות שימוש בממתקים דנטליים לכלבים ובעצמות איכותיות

זה אמנם נראה כמו פינוק לכלבים, אך לממתקים הדנטליים יש חשיבות גדולה מאוד בניקיון השיניים של הכלבים ובשמירה עליהם לאורך זמן. ההמלצה היא לרכוש חבילה גדולה ולתת לכלב אחת ליום ממתק דנטלי בהתאם לגודלו ולגילו, רצוי לפני השינה. בממתק הדנטלי מסייע בשפשוף וניקיון השן ובשמירה עליה. כמובן שחשוב מאוד לרכוש ממתק דנטלי איכותי, בתוך חנות חיות בירושלים תמיד ניתן למצוא אותם במדפים הקטנים באמצע החנות או על יד הקופה. כמו כן, כיום רבים בוחרים להזמין את האוכל לכלבים אונליין, כך שניתן לחפש את הממתקים בקטגוריות נוספות או בממתקים לכלבים.

כמו כן, עצמות איכותיות יכולות לסייע רבות בניקוי השיניים. כאשר הכלב לועס ומשפשף את שיניו על העצם, הוא גם מנקה אותה. מומלץ לבחור עצם שתהיה מתאימה לגודל הכלב, למשל, לא לרכוש עצם ענקית לכלב קטן, או עצם קטנה מידי לכלב גדול. רצוי שהעצם לא תהיה מעובדת ועד כמה שיותר טבעית, אלה בדרך כלל מחזיקות יותר זמן מעמד וכך הכלב יוכל ליהנות ממנה לאורך זמן רב.

 

להגיע לניקוי אצל הווטרינר אחת לכמה זמן

אז מצאנו אוכל לכלבים בירושלים ויש לנו ממתקים דנטליים, האם זה מספיק? ברוב המקרים כן, אך רצוי במהלך השנה להגיע לווטרינר לפחות פעם אחת לבצע ניקוי של השיניים, בטח אם הן נוטות לפתח אבנית או כתמים. השמירה על השיניים לאורך השנה באופן כזה תסייע מאוד לשמור עליהן לטווח הרחוק ותמנע מצב בו הכלב המבוגר סובל מכאבי שיניים, חורים או שיניים חסרות.

 

כיצד שאריות המזון שלנו מזיקה לבריאות השיניים של הכלב?

כלבים מאוד אוהבים לקבל שאריות מזון וזה בהחלט מהנה גם לתת להם אותן, אך האם הדבר תורם לבריאות השיניים שלהם? ממש לא. מזון מעובד, מתוק, מתובלן או משומן גורם לכך ששאריות אוכל נשארות בפיו של הכלב לאורך שעות רבות ואף ימים, ומהוות כר פורה עבור חיידקים שיכולים להרוס את השיניים של הכלב לטווח הרחוק והקצר. ההמלצה היא להימנע עד כמה שניתן ממתן שאריות אוכל לכלבים, גם אם הם ממש אוהבים את זה וממש מבקשים את זה. ממתקים לכלבים שמותאמים להם ועצמות יכולים לפתור את הבעיה במידה והכלב מציק או מקנא בזמן האוכל.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים
מטען נייד
לעשות יותר בפחות: גאדג'טים שיעזרו לך לשפר את היעילות שלך

יעילות היא לא רק לעשות דברים נכון – זה לעשות את הדברים הנכונים בקלות ובעוצמה. כשהעולם מסתובב במהירות מסחררת, האמנות של להשיג יותר תוך כדי שימוש בפחות מעולם לא הייתה חיונית יותר. המולת חיי היומיום מזמינה אסטרטגיות חכמות וזריזות יותר כדי להתגבר על השעון המתקתק בהתמדה. ובכל זאת, כאן טמונה החידה: איך אפשר ללהטט בפסיפס המשימות שצובעות את ימינו מבלי להיכנע לציפורני הזמן?

קרא עוד »
משרד
הסודות שמאחורי הקלעים: איך עוזרת אישית יכולה להפוך לבלתי נפרדת מהמנהל

מאחורי כל מנהל מצליח, מסתתר לעתים קרובות גיבור לא מוכר – העוזר האישי. מאחורי ההמולה והתיאום מסתתרת סינרגיה ייחודית שאינה נראית ברובה, אך השפעותיה מתפשטות במסדרונות הכוח והתעשייה. העוזר האישי הוא אבן הפינה שעליה בנוי מבנה ההצלחה היומיומית של המנהל, ולעתים קרובות עושה את ההבדל בין הישרדות בלבד בסביבה תחרותית מחורבנת לבין ניצחון מרקיע שחקים.

קרא עוד »
אזרחות
חידוש דרכון רומני – איך עושים זאת?

לדרכון רומני יש יתרונות רבים ומגוונים. בין אם אתם מתכננים לעבור לגור ברומניה או באחת ממדינות האיחוד האירופי, מעוניינים להשקיע בנדל"ן במדינות אלו או פשוט רוצים ליהנות ממגוון היתרונות המשמעותיים של הדרכון הרומני, הנחשב לדרכון אירופאי לכל דבר, תוכלו פשוט להתחיל בהליך הנפקת הדרכון החדש שלכם. במידה ויש לכם דרכון רומני ופשוט עבר תוקפו, תוכלו לחדש אותו בקונסוליה הרומנית בישראל.

קרא עוד »

עוד כתבות בנושא: