מה זה חברת ניהול לוועד בית ולמי זה כדאי?

תוכן עניינים

 

ישראל היא בין המדינות היחידות בעולם, אולי אפילו היחידה שקיים אצלה וועד בית. אותו גוף מאולתר שמייצגים אחד או יותר מהדיירים המתגוררים בבניין ואחראים על איסוף הכספים במטרה לשמור על תחזוקה כללית וספציפית של הבניים. אם גם לכם נמאס שנציג ועד הבית מנדנד לכם חודש בחודשו, אם הבניין לא נראה כמו שצריך ואם אין שקיפות בתהליכי ההוצאות, אולי שווה לכם לשקול ברצינות ולעבור לחברה המתמחה בניהול וועד בית. חברת ניהול. בשורות הבאות נציג בפניכם את התפקידים של חברת ניהול לוועד בית, מתי זה הופך להיות משתלם ומהם הדברים שצריך לשים אליהם לב לפני שאתם חותמים חוזה.

 

בניינים של פעם עד 4 קומות

אם אתם גרים בבניין של עד 4 קומות פנו לחברת הכפתור האדום ניהול ואחזקת מבנים, כנראה שלא כדאי לכם מבחינה כלכלית לפנות ל-חברת ניהול לוועד בית. לעומת זאת, שמדובר בבניין עם 90 משפחות ומעלה, יש צורך בכל מיני כישורים ומיומנויות של ניהול ולרוב בבניינים כאלה, ועדי בית מתחילים להסתבך. ברגע שאתם עוברים לחברת ניהול לוועד בית אין מתווכים ודברים לא נופלים בין הכסאות. כל התהליכים הקשורים לתחזוקה של הבניין ביניהם ניקיון, שימור המבנה, בטיחות, צבע, שיפוצים, הדברות – אלה ועוד מתבצעים תחת קורת גג אחת. יש היום גם לא מעט חברות ניהול שבהגדרה שלהן הן גם חברות אחזקה ואז כל השירותים מתנהלים תחת חברה אחת ללא ספקים חיצוניים, מה שכמובן מוזיל משמעותית את העלויות. יתרון נוסף של חברת ניהול לוועד בית, הוא בהיבט של הגבייה. כולם מתחילים פתאום לשלם בזמן בלי קונצים. הרבה פעמים מה שקורה בפועל עם ועדי בית, הוא שהם לא עושים את העבודה שלהם כמו שצריך ואז הדיירים צריכים להוציא כספים בסכומים מאוד גבוהים ועלול אפילו להיגרם נזק. למשל, שלא עושים איטום של הגג בזמן, שיש חדירות של מים, שלא משלמים ביטחים בזמן וכדומה.

 

מצאתם חברת ניהול לוועד בית – מה חשוב לבדוק?

יש לקבל רוב של שני שלישי מכל בעלי הדירות כדי לקבל את ההחלטה ולעבור מייצוג של ועד בית לחברת ניהול. לרוב, מה שקורה בבניינים חדשים הוא שהקבלן סוגר חוזה ומקבל על זה עמלה וזה כמובן יכול לבוא לרעתם של הדיירים, משום שאם הם לא מרוצים מההתנהלות, הם לא יכולים לעשות שום דבר במשך מספר שנים. לכן, מומלץ שלא לסגור עם חברת ניהול לוועד בית לתקופה של יותר משנה. מומלץ לבחור בחברה שתספק לכם את כל השירותים תחת קורת גג אחת כדי שלא תצטרכו לפנות לספקים חיצוניים ולשלם על זה יותר כסך. יש לוודא שיש חוזהכתוב מסודר המפרט את כל השירותים עליהם אתם משלמים, תדירות, ביקורים, מחירים, מתי אתם צריכים לשלם, מתי אתם יכולים לצאת מהחוזה ועוד.

 

לפרסום כתבה, השאירו פרטים
ניכיון שיקים

לא מעט בתי עסק מציעים ללקוחות שלהם כיום את האופציה לשלם תמורת השירותים או המוצרים שהם מספקים בשיקים דחויים. על אף שהאופציה לשלם בשיקים דחויים

קרא עוד »

עוד כתבות בנושא: