משרד רואה חשבון

תוכן עניינים

 

רואה חשבון הוא כל מי שהוסמך על פי החוק לעסוק בראיית חשבון והתפקיד שלו הוא לבחון את התקינות של דוחות כספיים. רואה חשבון מבצע ביקורת ואימות של דוחות כספיים וייעוץ מס וניהול. רואה חשבון מתמחה בחשבונאות, מימון, ביקורת חשבונאית, מיסים ותת תחומים נוספים. לכל מדינה יש הסמכה ייחודית לרואי החשבון אשר עובדים בה ובישראל ההסכמה מוענקת ההסכמה מוענקת על ידי מועצת רואי החשבון. רואה חשבון חייב להיות עובד שכיר בחברה שבה מועסק ועליו להתמנות על ידי האספה הכללית של רואי החשבון.

מה צריך לדעת על ראיית חשבון בישראל?

על פי חוק רואה חשבון של המרכז לרואי חשבון בישראל ובעולם, תעודת ההסכמה של רואי חשבון מונפקת על ידי מועצת רואי החשבון בישראל. מדובר על גוף סטטוטורי אשר כפוף למשרד המשפטים ואחראי על רישיון המקצוע. בכדי לקבל את הרישיון יש לעבור בהצלחה את מבחני המועצה. תנאי נוסף לקבת התעודה הוא תואר ראשון בחשבונאות מאוניברסיטה או מכללה והוא מעניק פטור מבחינות מועצת רואי החשבון. לאחר הלימודים ישנה תקופת התמחות של שנתיים. הפטור הנרחב ביותר שתואר ראשון מקנה הוא פטור מ13 בחינות מתוך 15. הבחינות הנותרות הן ביקורת חשבונאית מתקדמת וחשבונאות פיננסית מתקדמת והן מהוות את הבחינות הקשות והמקיפות ביותר.

מה תפקידו של רואה חשבון?

רואה חשבון הוא איש מקצוע מיומן אשר עובר מסלול הכשרה אקדמאית של כמה שנים. מדובר על מומחה לענייני כספים רבים ומגוונים וכן הוא צריך להיות בקיא בנושאים שונים כגון: מיסוי,, דיני עבודה ועוד וזאת על מנת לתת שירות מלא ואיכותי. התפקידים העיקרים והכליים של רואה חשבון הם: ייצוג של עסקים מול רשויות המס בישראל או בחול, באמצעות דוחות כספיים תקופתיים, הצהרות הון ודוחות שנתיים.

רואה חשבון וצוות המשרד שלו מספקים את כל שירותי הנהלת חשבונות לעסק וכן חשבות שכר שקובעת כמה לשלם במשכורות, הפקת תלושי משכורת וביצוע התשלומים לעובדים. רואה חשבון עוסק בכל מה שקשור לקבלת החזרי מס לעצמאים וגם לשכירים, ייעוץ פיננסי הכולל בחינת ניהול הכספים של העסק ומתן ייעוץ לצורך ניהול נכון ויעיל יותר הן ברמת העסק והן ברמת החשבונאות ועוד.

מתי יש צורך בשירותיו של רואה חשבון?

למעשה כל עסק צריך לקבל את שירותיו של רואה חשבון מהקמתו ולאורך כל תקופת הפעילות. ככל העסק גדול יותר כך שירותי החשבונאות יהיו משמעותיים יותר, גדולים יותר ומסובכים יותר ולכן יש צורך בקבלת שירות מקיף יותר. רואה חשבון חייב להיות מעורב מהשלבים הראשונים של הקמת העסק מול רשויות המס, ביטוח לאומי וכו. רואי חשבון הם חיוניים לניהול פיננסי נכון של העסק, הן בהיבט של דיווחים לרשויות ולגורמים השונים והן מבחינת דרך ניהול הכספים עצמם על כל ההיבטים המגוונים של הנושא.

 

לפרסום כתבה, השאירו פרטים
מטען נייד
לעשות יותר בפחות: גאדג'טים שיעזרו לך לשפר את היעילות שלך

יעילות היא לא רק לעשות דברים נכון – זה לעשות את הדברים הנכונים בקלות ובעוצמה. כשהעולם מסתובב במהירות מסחררת, האמנות של להשיג יותר תוך כדי שימוש בפחות מעולם לא הייתה חיונית יותר. המולת חיי היומיום מזמינה אסטרטגיות חכמות וזריזות יותר כדי להתגבר על השעון המתקתק בהתמדה. ובכל זאת, כאן טמונה החידה: איך אפשר ללהטט בפסיפס המשימות שצובעות את ימינו מבלי להיכנע לציפורני הזמן?

קרא עוד »
משרד
הסודות שמאחורי הקלעים: איך עוזרת אישית יכולה להפוך לבלתי נפרדת מהמנהל

מאחורי כל מנהל מצליח, מסתתר לעתים קרובות גיבור לא מוכר – העוזר האישי. מאחורי ההמולה והתיאום מסתתרת סינרגיה ייחודית שאינה נראית ברובה, אך השפעותיה מתפשטות במסדרונות הכוח והתעשייה. העוזר האישי הוא אבן הפינה שעליה בנוי מבנה ההצלחה היומיומית של המנהל, ולעתים קרובות עושה את ההבדל בין הישרדות בלבד בסביבה תחרותית מחורבנת לבין ניצחון מרקיע שחקים.

קרא עוד »

עוד כתבות בנושא: