שיגרת אימונים בגילאים שונים

תוכן עניינים

גברים ונשים המתחילים להתאמן בגיל מסוים, נוטים לרוב להמשיך בשגרת אימונים גם כשהם מזדקנים. במידה ואין סיבות רפואיות או אחרות שמונעות מהם, הרי שפעילות ספורטיבית ואימונים הופכים להיות חלק בלתי נפרד משגרת החיים שלהם, בין אם זה באופן יומיומי ובין אם זה במשך מספר פעמים בשבוע.

באופן טבעי, ככל שמתחילים להתאמן בגיל צעיר יותר, אז הגוף מתרגל, וקל יותר לבצע אימונים שונים בעצימות משתנה. עם הזמן והגיל, העצימות ורמת הקושי עולה. מי שמתחיל להתאמן בגיל מאוחר יחסית, יהיה לו הרבה יותר קשה וייקח לו יותר זמן להיכנס לשגרת אימונים. אך זה לא אמור למנוע ממנו לעשות כך.

אחד הדברים החשובים שצריך לקחת בחשבון זה הצורך לייצר שגרת אימונים מותאמת לגיל. זה נכון שיש אנשים מבוגרים המתאמנים בשגרה דומה לזו שהתאמנו כשהיו צעירים יותר, אך מרבית האנשים לא בנויים כך. לכן הם צריכים לדעת כיצד להתאים את שגרת האימונים לגיל, להכיר בכך שישנם דברים שלא יוכלו לבצע ויש מחיר לתרגילים, עצימות ורמת קושי שיבצעו.

 

מדוע חשוב לשמור על שגרת אימונים סדירה ומותאמת לגיל?

פציעות – שגרת אימונים סדירה ומותאמת לגיל, יכולה למנוע על היווצרות פציעות, להקל על ההתמודדות איתן ולקצר את זמן ההתאוששות.

למשל, מקרים של קרע במניסקוס, מקרה נפוץ של פציעות ברך איתו מתמודדים לא מעט ספורטאים, מקצועיים וחובבים, יכול להימנע אם מקפידים על שגרת אימונים סדירה מותאמת גיל. אז שרירי הברך מתחזקים ויכול לשמור על האזור טוב יותר. מעבר לכך, אם מקפידים על שגרת מותאמת לגיל, אז ברור לכל מה מותר לעשות ומה לא, באיזו עצימות ואז ניתן להימנע מפציעה כזו.

נפש – שגרת אימונים סדירה יכולה בהחלט לשפר את המצב הנפשי. פעילות גופנית ידועה בכך שהיא משפרת באופן ניכר את הדימוי העצמי, מפחיתה לחצים ומתחים, ומאפשרת להרגיש הרבה יותר טוב בהיבט הנפשי. בפרט זה נכון כשמדובר על אנשים מבוגרים, שמתמודדים עם מצבים נפשיים מורכבים יותר.

שגרת יום – אחד היתרונות הבולטים של שגרת אימונים סדירה ומותאמת גיל, זה היכולת לייצר שגרת יום סדירה, ברורה. בין אם זה אומר אימון בבוקר או בערב. אז קל יותר לתכנן את שאר היום, יש מטרות ויעדים באופק (בין אם זה אימון ובין אם זה משהו יותר מורכב), דברים שניתן לשאוף אליהם.

 

איך יוצרים שגרת אימונים מותאמת גיל?

בראש ובראשונה, צריך להכיר בעובדה שדברים מסוימים לא ניתנים לביצוע בגיל מסוים. בפרט אם עברנו מקרים מסוימים שפגעו ביכולות הפיזיות שלנו.

לדוגמא, אם עברנו קרע במיניסקוס בעבר, ייתכן מאוד שזה ישפיע על היכולת שלנו לבצע אימונים מסוימים. לכן חשוב להיות מודעים לגיל ולמצב הבריאותי ונפעל בהתאם. מעבר לכך, חשוב לייצר שגרה שמתבססת על דברים שניתן באמת לעמוד בהם, לפי לוח הזמנים ומאפיינים אחרים, לנסות לאתגר את הגוף ברמה שהוא יוכל לעמוד בה ולא יהווה קושי משמעותי עבורו.

אימון

לפרסום כתבה, השאירו פרטים
כלי עבודה
בחירת כלי העבודה הנכונים- המומחים של פולק

אם בעבר רק אנשי מקצוע היו משתמשים בכלי עבודה מסוגים שונים, ידוע כי כיום כמעט כל אדם צריך כלי עבודה משלו לשימוש אישי. השימוש בכלי העבודה הוא דבר נפוץ ביותר במגזר הפרטי ולא מעט נשים וגברים משתמשים בכלי עבודה עבור צרכים שונים. בין אם מדובר על הצורך לתלות תמונה, בין אם מדובר על צורך להרכיב רהיט כלשהו שנרכש, בין אם מדובר על הצורך לתקן משהו שנשבר בבית ועוד. לכן, כדאי שיהיו כלי עבודה בבית ויותר מזה, כדאי שכלי העבודה שיהיו בבית יהיו איכותיים, נוחים וקלים לשימוש ועוד. במאמר הבא תקבלו את כל המידע שיאפשר לכם לרכוש בצורה טובה כלי עבודה, שישמשו אתכם היטב לכל צורך או מטרה.

קרא עוד »

עוד כתבות בנושא: