הפחתת היטל השבחה – היטל השבחה פינוי בינוי

תוכן עניינים

היטל השבחה פינוי בינוי עבר במהלך שנת 2021 שינוי משמעותי. משכך, ככל שאתם יזמים החבים בתשלום היטל השבחה בגין פרויקט, עליכם לוודא כי אינכם משלמים תשלומים עודפים. מהם שיעורי התשלום ואיך שמאי מקרקעין יכול לסייע לכם? זאת ועוד במאמר הבא.

 

מבוא קצר – חוק ההסדרים והמצב היטל השבחה בפינוי בינוי היום

חוק ההסדרים, הוא חוק סל אשר נוגע לתחומים שונים במשק, קיבע מציאות חדשה בסוף שנת 2021. בחוק נקבע כי בכל הפרויקטים מסוג פינוי בינוי ברחבי ישראל יעמוד היטל השבחה בשיעור של 25%.

לצד קביעה זו, נקבע בחוק כי כל עירייה יכולה לקבוע את שיעור היטלי ההשבחה באופן עצמאי ל – 3 השנים הקרובות, וכי כל רשות יכולה לקבוע שיעור שונה לפי אזור, במדרגות של 0%, 25% ו – 50%.

 

הפועל היוצא – אזורים עם תמחורים שונים

על פי האמור לעיל, בכל אזור בכל עיר יכול להיקבע שיעור היטל השבחה פינוי בינוי שונה. משכך, עליכם להיות מודעים לשיעור היטל ההשבחה שנקבע אצלכם באזור, במיוחד אם אתם מעוניינים לערור לשם הפחתת היטל השבחה.

משכך, דאגנו לכם לרשימה של ההחלטות של הערים המרכזיות בישראל והחלטתן ביחס לשיעור היטל ההשבחה במקרים של פינוי בינוי.

 

הרשימה המלאה – כמה תשלמו בכל עיר?

  • אשדוד – שיעור היטל השבחה בכל העיר של 50%.
  • בית שמש – העיר חולקה ל – 8 אזורים גיאוגרפיים שונים, בחלקם 0%, בחלקם 25% ובחלקם 50%.
  • גבעתיים – שיעור היטל השבחה בכל העיר של 50%.
  • תל אביב – בכל העיר (למעט 18 אזורים), נקבע שיעור היטל השבחה של 50%.
  • רמת גן – שיעור היטל השבחה בכל העיר של 50%.
  • קריית אונו – פטור מלא מתשלום היטל השבחה בכל רחבי העיר.
  • נתניה – פטור מלא מתשלום היטל השבחה בכל רחבי העיר.
  • חיפה – מלבד שכונת רכב הכרמל, פטור מלא מתשלום היטל השבחה בכל רחבי העיר.
  • ירושלים – בחלקים נבחרים מהעיר שיעור היטל השבחה של 25%, בשאר העיר פטור מלא מתשלום היטל השבחה.

 

אחרי שהבנו את החלוקה – שמאי מקרקעין והפחתת היטל השבחה

אם כן, לאחר שהבנו את השיעורים השונים של ההיטל השבחה בפינוי בינוי בערים הגדולות בישראל, עתה נגיע למנה העיקרית, והיא הקשר ביניכם לבין שמאי מקרקעין לעניין זה.

ככלל, האחראיות על תשלום היטל השבחה מוטלת על היזם, ככל שלא מימשתם את הזכות שלכם בנכס לפני התחלת הפרויקט. משכך, המשך המאמר יפנה בעיקר על היזמים, אשר מעוניינים לדעת כיצד עליהם לפעול בעת קבלת הודעת התשלום.

 

המקרה הפשוט – טעות בשיעור החיוב

ככל שקיבלתם את ההודעה על חובת תשלום היטל השבחה בשיעור שונה מהשיעור הקבוע בחוק, תוכלו להגיש בקשה לביטול חובת התשלום. עם זאת, מומלץ שלא להגיש בקשה זו לבד אלא להיוועץ בשירותיו של שמאי מקרקעין בירושלים.

לטענה לעיל מספר סיבות עיקריות. בראשן היא העובדה ששמאי מקרקעין הוא בעל הידע לעניין שיעור היטל ההשבחה המוטל. משכך, ידע מהם המקרים בהם באמת תהיו זכאים לקבלת הפחתת היטל השבחה בשל טעות בירוקרטית.

 

המקרה המורכב – הפחתת היטל השבחה בערר

ערר על היטל השבחה הוא הליך מורכב ולא פשוט, במסגרתו עליכם לאגד ממצאים רבים, להנפיק חוות דעת שמאית כדי לעגן את טענותיכם ולהציג אותן בפני שמאי מכריע שימונה מטעם יו"ר מועצת שמאי המקרקעין.

משכך, ההמלצה העיקרית לעניין הפחתת היטל השבחה בדרך של ערר היא לפנות לשמאי מקרקעין, שידאג למצות את כלל הטיעונים שלכם ולוודא למצות עבורכם את זכויותיכם.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים
כלי עבודה
בחירת כלי העבודה הנכונים- המומחים של פולק

אם בעבר רק אנשי מקצוע היו משתמשים בכלי עבודה מסוגים שונים, ידוע כי כיום כמעט כל אדם צריך כלי עבודה משלו לשימוש אישי. השימוש בכלי העבודה הוא דבר נפוץ ביותר במגזר הפרטי ולא מעט נשים וגברים משתמשים בכלי עבודה עבור צרכים שונים. בין אם מדובר על הצורך לתלות תמונה, בין אם מדובר על צורך להרכיב רהיט כלשהו שנרכש, בין אם מדובר על הצורך לתקן משהו שנשבר בבית ועוד. לכן, כדאי שיהיו כלי עבודה בבית ויותר מזה, כדאי שכלי העבודה שיהיו בבית יהיו איכותיים, נוחים וקלים לשימוש ועוד. במאמר הבא תקבלו את כל המידע שיאפשר לכם לרכוש בצורה טובה כלי עבודה, שישמשו אתכם היטב לכל צורך או מטרה.

קרא עוד »

עוד כתבות בנושא: