מאפייניו של שער כנף

תוכן עניינים

שערי כנף עומדים על עמודי משקוף ומחוברים באמצעות צירים המאפשרים את הפתיחה והסגירה שלהם ממש כמו דלת. השערים אינם נוגעים בקרקע והם יכולים להיות ידניים או חשמליים, כאשר רוב האנשים בוחרים שערים שנפתחים ונסגרים אוטומטית עם מנגנון מתאים בשל הנוחות. מה צריך לקחת בחשבון כאשר מתקינים שער כזה, מתי הוא יהיה מתאים במיוחד ומתי פחות ומה כדאי לבדוק לפני הבחירה? כדאי להמשיך לקרוא. 

מהו שער כנף?

דמיינו לרגע דלת שנפתחת פנימה והחוצה – זהו בדיוק שער הכנף, והוא יכול להיות מופעל במנגנון חשמלי אוטומטי עם שלט רחוק או אפליקציה או באופן ידני. כמובן שהפעלה אוטומטית יכולה להיות נוחה בהרבה ולכן גם רוב האנשים בוחרים בה.   

כדאי לדעת כי גודל שער הכנף מוגבל לפתח של עד 10 מטרים לער אחד או 5 מטרים לכל כנף. יש צורך לאפשר תמרון של מרחב הכנפיים ותמרון זה צריך לבוא על חשבון שטח החניה שכן לא ניתן לאפשר את פתיחת השער לכיוון המרחב הציבורי. עם זאת, כשער הכנף אינו תלוי בתנאי הדרך, לכן נראה שהוא יכול להתאים במיוחד לאזורים בהם לא ניתן היה להתקין שער על גבי מסילה. 

מה חשוב לבדוק כאשר בוחרים שער כנף?

כדאי לדעת כי שערי הכנף הם מופעלים כך שהדלתות נעות במרחב, ומשכך הם מחייבים אזור שיהיה פנוי עבור תנועתם. הם דורשים את עיגון המשקופים בקרקע או בסמוך לקיר בטון, לכן הם מתאימים במיוחד למוסכים סגורים של בתים ועסקים להם קירות משני הצדדים. 

לא ניתן לפתוח את שער הכנף כאשר יש שיפוע בקרקע ובמקרים כאלה השער לא יהיה מתאים, כמו כן, כדאי לדעת שהשער רגיש לרוחות וכשהמילוי שלו צפוף מדי הוא הופך למעין מפרש של רוח שיכול להקשות על המנועים לעבוד. עוד נושאים שכדאי לקחת בחשבון קשורים למנגנוני הבטיחות של השערים. יש לסמן את השערים בשלטי אזהרה, בעת ההתקנה מומלץ לדרוש עבודה על פי תקן ישראלי 900 ולהתקין מנעול חשמלי כבד שנועל את הכנפיים כדי למנוע פריצות. 

סוגי שערי כנף

ישנם ארבעה סוגים עיקריים של שערי כנף, כאשר המוכר מכולם הוא שער חד כנפי ובו ישנה רק כנף אחת שסוגרת את הפתח כולו והיא נעה על גבי ציר אחד. הסוג השני הוא שער דו כנפי ובו שתי כנפיים שתלויות על משקופים משני צידי השער נפתחות ונסגרות ונפגשות באמצע. הסוג השלישי הוא של שער חד או דו כנפי שמתקפלים, בו כל כנף מתקפלת לשניים או שלושה ולעיתים ארבעה בפתיחה, וזאת כדי לחסוך מקום בעת הפתיחה בצידי החניה. הסוג הרביעי הוא של שער חד או דו כנפי להם מנועים תת קרקעיים. 

כיצד יש לתחזק שערי כנף?

לא כל המערכות של שערי הכנף יחייבו אחזקה קבועה, אך במקרה בו נתקלים בתקלה או בתנועה חריגה, מומלץ ליצור קשר עם טכנאי שערים לחניה פרטית שיסייע בתיקון. תקלה נפוצה היא של שלט שאינו עובד, לרוב יהיה מדובר בשימוש בשלט שאינו מקורי אך תיקון שלטים ניתן לבצע כיום בקלות כמעט בכל חנות המתמחה בכך. עוד תקלות נפוצות יכולות להיות תנועתיות נמוכה, זמן תגובה איטי או חריקה ורעש מכיוון הצירים. את החריקה והרעש ניתן לפתור באמצעות שימון הצירים עם חומר המיועד לכך ובהמלצת מתקין השער.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים
כלי עבודה
בחירת כלי העבודה הנכונים- המומחים של פולק

אם בעבר רק אנשי מקצוע היו משתמשים בכלי עבודה מסוגים שונים, ידוע כי כיום כמעט כל אדם צריך כלי עבודה משלו לשימוש אישי. השימוש בכלי העבודה הוא דבר נפוץ ביותר במגזר הפרטי ולא מעט נשים וגברים משתמשים בכלי עבודה עבור צרכים שונים. בין אם מדובר על הצורך לתלות תמונה, בין אם מדובר על צורך להרכיב רהיט כלשהו שנרכש, בין אם מדובר על הצורך לתקן משהו שנשבר בבית ועוד. לכן, כדאי שיהיו כלי עבודה בבית ויותר מזה, כדאי שכלי העבודה שיהיו בבית יהיו איכותיים, נוחים וקלים לשימוש ועוד. במאמר הבא תקבלו את כל המידע שיאפשר לכם לרכוש בצורה טובה כלי עבודה, שישמשו אתכם היטב לכל צורך או מטרה.

קרא עוד »

עוד כתבות בנושא: