איך נדע אם אנחנו זכאים לדרכון רומני?

תוכן עניינים

הבסיס לכל הליך הנפקת דרכון רומני הוא בדיקת זכאות ראשונית. במהלך בדיקת הזכאות הראשונית תיאלצו לענות על כמה שאלות שבאמצעות המידע שתמסרו ניתן יהיה להעריך את זכאותכם או סיכוי הזכאות להנפקת דרכון רומני ואזרחות רומנית. תהליך בדיקת הזכאות מול חברה מקצועית העוסקת בתחום ומנוסה בהנפקת דרכונים רומנים למתאימים יהיה קצר ומהיר וכבר דרך המענה הטלפוני ניתן יהיה להעריך את סיכויי הזכאות ולתאם פגישה פיזית לצורך קידום הנושא.

מי בעצם זכאי לדרכון רומני?

על פי החוקים "היבשים" ברומניה כל יליד רומניה ו3 דורות מתחתיו יהיו זכאים לאזרחות רומנית ודרכון רומני. גם ילידים בשטחים שהיו בעבר בשליטת רומניה וכיום בשליטת אוקראינה ומולדובה יהיו הם או 3 דורות תחתיהם זכאים לדרכון הרומני. לאחר מימוש אחד מדורות אלה לזכאות לדרכון רומני גם הדורות הבאים יהיו זכאים לממש את זכאותם וכך הלאה.

האם בן או בת הזוג זכאים גם הם לאזרחות רומנית?

על פי החוק הרומני הזכאות לאזרחות רומנית (ולדרכון רומני) הינו על פי קשר דם. לכן גם במקרה של נישואים בני/בנות הזוג לא יהיו זכאים לאזרחות רומנית רק מכוח הנישואים. מה עושים במקרה כזה אתם שואלים? ובכן ראשית ניתן יהיה לספק לבן/בת הזוג וכן לילדים המשותפים תעודת שהייה שתאפשר לכם לחיות, לעבוד ולשהות במדינה הרלוונטית (דרכון רומני יאפשר לכם לרכוש דירה ולשהות בכל אחת ממדינות האיחוד האירופ ולא רק ברומניה). לאחר מספר שנים ובהתאם לחוקים של המדינה הייעודית תוכלו לבקש אזרחות מקומית.

מה קורה במקרה של פטירה של סבא/סבתא שנולדו ברומניה?

במידה ויש לכם סבא/סבתא שנולדו ברומניה תהיו זכאים לאזרחות ודרכון רומני, גם במידה ואותם סבא או סבתא אינם בין החיים.

האם צריך לטוס לרומניה על מנת לקבל אזרחות רומנית?

אומנם תצטרכו לתרגם את המסמכים שלכם בעברית, להחתים נוטריון ולקבל חותמת אפוסטיל במשרד החוץ/משרד הדתות בירושלים אך לאחר מכן תצטרכו להגיש את המסמכים ברומניה. במידה ותבצעו את ההליך דרך חברה מקצועית להנפקת דרכון רומני היא תבצע את העבודה הזו עבורכם ולא תצטרכו לטוס לרומניה על מנת להגיש את המסמכים ולפתוח את תיק האזרחות שלכם.

מה קורה במידה וההורים או סבא/סבתא שנולדו ברומניה שינו את שמם?

כדי להיות זכאים לאזרחות הרומנית ולדרכון הרומני תצטרכו להוכיח את הקשר המשפחתי שמקנה לכם את הזכאות. לכן, במידה ושל שינוי שם מכל סיבה שהיא, תצטרכו לפנות לרשות האוכלוסין ולבקש תעודה שתעיד על אישור שינוי השם ברשות האוכלוסין. במידה ומדובר במקרה מורכב יותר ניתן יהיה לפנות לעורך דין, הן בישראל והן ברומניה על מנת להנפיק את האישור המבוקש.

לסיכום; במידה ואתם ילידי רומניה, צאצאים, נכדים או נינים של יליד/ת רומניה תוכלו לבקש את זכאותכם לאזרחות רומנית. מומלץ לאפשר לחברה מקצועית ללוות אתכם בהליך על מנת לזרז את ההליך.אזרחות רומנית

לפרסום כתבה, השאירו פרטים
כלי עבודה
בחירת כלי העבודה הנכונים- המומחים של פולק

אם בעבר רק אנשי מקצוע היו משתמשים בכלי עבודה מסוגים שונים, ידוע כי כיום כמעט כל אדם צריך כלי עבודה משלו לשימוש אישי. השימוש בכלי העבודה הוא דבר נפוץ ביותר במגזר הפרטי ולא מעט נשים וגברים משתמשים בכלי עבודה עבור צרכים שונים. בין אם מדובר על הצורך לתלות תמונה, בין אם מדובר על צורך להרכיב רהיט כלשהו שנרכש, בין אם מדובר על הצורך לתקן משהו שנשבר בבית ועוד. לכן, כדאי שיהיו כלי עבודה בבית ויותר מזה, כדאי שכלי העבודה שיהיו בבית יהיו איכותיים, נוחים וקלים לשימוש ועוד. במאמר הבא תקבלו את כל המידע שיאפשר לכם לרכוש בצורה טובה כלי עבודה, שישמשו אתכם היטב לכל צורך או מטרה.

קרא עוד »

עוד כתבות בנושא: