זכויות ההורים בתהליך פונדקאות

תוכן עניינים

פונדקאות הוא הליך בין שני צדדים: הורים מיועדים ופונדקאית. לשני הצדדים יש זכויות בהליך שמטרתו היא הבאת חיים לעולם. מדובר על הליך שמאפשר לזוגות שאינם מצליחים להביא ילדים בצורה טבעית ולאחר לא הצליחו גם באמצעות טיפולי פוריות, להגשים בכל זאת את חלום ההורות שלהם ולהביא את התינוק שלהם לעולם על ידי סיוע של אם נושאת או במילים אחרות: אם פונדקאית. בתהליך זה, מתבצע תהליך הפריה חוץ גופית מהזרע של האב המיועד והביצית של האם המיועדת והעוברים שנוצרים בתהליך ההפריה, מוחדרים לרחמה של הפונדקאית. המטרה היא לייצר הריון תקין של עובר שייך לזוג מבחינה ביולוגית, כאשר לאחר הלידה הפונדקאית תמסור את התינוק להוריו.

חוק הסכמים לנשיאת עוברים

חוק הסכמים לנשיאת עוברים התשנ"ו- 1996 עוסק בהסכם בין הורים מיועדים לבין אם נושאת שהיא הפונדקאית. לפי ההסכם המדובר מסכימה האם הנושאת להתעבר בדרך של השתלת ביצים מופרית בזרע של האב המיועד, לשאת את ההיריון עבור ההורים המיועדים ולמסור את היילוד לאחר הלידה להורים המיועדים. החוק מיועד לנשים בגיל הפוריות שלא יכולות להתעבר ולשאת הריון או כי הריון עלול לסכן באופן משמעותי את הבריאות שלהן. הזרע המשמש להפריה חוץ גופית של האב המיועד והביצית של האם המיועדת ובמידה ונדרשת תרומת ביצית, אסור לאם הנושאת לתרום את הביצית.

בהתאם לתיקון מס 2 לחוק הסכמים לנשיאת עוברים התשע"ח 2018, גם אם מיועדת יחידה ללא בן זוג יכולה לפנות להליך פונדקאות ובתנאי שיעשה שימוש בביציות שלה, תהליך הפונדקאות יכלול עד שישה ניסיונות הפריה להורים, אם נושאת יכולה להתחיל תהליך פונדקאות אם לא עברה יותר מ4 לידות, אם נושאת יכולה לעבור שלושה תהליכי פונדקאות אך לא יותר משתי לידות.

זכויות ההורים המיועדים בהליך פונדקאות

אם אתם לקראת הליך פונדקאות, חשוב שתדעו מהם הזכויות שלכם בהליך זה. בהליך עצמו ההורים שעומדים בתנאי הסף ומקבלים אישור מהוועדה הרלוונטית להתחיל בתהליך זכאים להפריה חוץ גופית, קבלת תרומת ביצית, צו הורות, מענק לידה להורים המיועדים, קצבת לידה, קצבת ילדים. במסגרת העבודה של ההורים יש להם זכויות נוספות כגון: היעדרות מהעבודה ומי מחלה בגין טיפולי פוריות, איסור פיטורי עובד במהלך טיפולי פוריות, איסור פיטורי הורה מיועד במהלך הריון, איסור לפגוע בהיקף משרה או בהכנסה של הורה מיועד במהלך ההיריון. כמו כן, להורים המיועדים יש זכויות תעסוקה לאחר הלידה הכוללים: חופשת לידה להורה המיועד, דמי לידה להורה המיועד, תשלומי הפרשים לדמי לידה להורה מיועד, הפרשות לקופת גמל, קרן השתלמות ופנסיה גם במהלך חופשת לידה, איסור פגיעה בהיקף משרה או בהכנסה במהלך חופשת הלידה או אחריה,  התפטרות הורה מיועד מהעבודה לצורך טיפול בילד.

חשוב מאוד לברר את כל הזכויות של ההורים המיועדים הן במהלך תקופת ההריון והן לאחר הלידה מול הביטוח הלאומי, מול הפונדקאית או מול החברה אשר בחרתם בה עבור ליווי וסיוע בתהליך הפונדקאי. בירור הזכויות יסייע לכם כהורים עתידיים להפיק את המקסימום בתחום הכלכלי ובתחום נוספים שיכולים לסייע לכם לצלוח את התקופה המאתגרת אחרי הלידה בצורה טובה ושמחה.

 

 

 

לפרסום כתבה, השאירו פרטים
כלי עבודה
בחירת כלי העבודה הנכונים- המומחים של פולק

אם בעבר רק אנשי מקצוע היו משתמשים בכלי עבודה מסוגים שונים, ידוע כי כיום כמעט כל אדם צריך כלי עבודה משלו לשימוש אישי. השימוש בכלי העבודה הוא דבר נפוץ ביותר במגזר הפרטי ולא מעט נשים וגברים משתמשים בכלי עבודה עבור צרכים שונים. בין אם מדובר על הצורך לתלות תמונה, בין אם מדובר על צורך להרכיב רהיט כלשהו שנרכש, בין אם מדובר על הצורך לתקן משהו שנשבר בבית ועוד. לכן, כדאי שיהיו כלי עבודה בבית ויותר מזה, כדאי שכלי העבודה שיהיו בבית יהיו איכותיים, נוחים וקלים לשימוש ועוד. במאמר הבא תקבלו את כל המידע שיאפשר לכם לרכוש בצורה טובה כלי עבודה, שישמשו אתכם היטב לכל צורך או מטרה.

קרא עוד »

עוד כתבות בנושא: