השתלת שיניים בחיפה

תוכן עניינים

 

השתלת שיניים הפכה לאחד התחומים המובילים ביותר ברפואת שיניים. התחום מתפתח וכיום קיימות שיטות רבות וטכנולוגיות חדשניות מאוד לביצוע השתלת שיניים. השתלת שיניים  נחשבת לאחד הטיפולים המורכבים ביותר ברפואת שיניים.

 

השתלת שיניים- מה זה?

השתלות שיניים היא למעשה טיפול חדשני שהחליף את הצורך בשיניים תותבות. זהו טיפול בו משתילים שתלים דנטליים בחלל הפה. השתלים הדנטליים למעשה מחליפים את השיניים הטבעיות. בהשתלת שיניים הרופא למעשה מקבע את השתלים הדנטליים למקומם ומחבר אותם ללסת. בזכות כך מראה הפה נראה טבעי ומתאפשרת לעיסה של מזון קשה. השתלת שיניים היא טיפול שלוקח מספר חודשים. למרות זאת, קיימים מקרים בהם ניתן לבצע את התהליך בניתוח אחד. ההחלטה אם לעשות זאת תלויה בתנאים אנטומיים שונים, במצב הבריאותי ועוד.

 

השתלת שיניים- מתי עושים?

יש מספר סיבות לביצוע השתלת שיניים-

  • אובדן עצם הלסת- כאשר מאבדים את השיניים הדבר גורם לאחר זמן לנסיגת עצם הלסת. לנסיגת עצם הלסת יש השלכות הן אסתטיות והן תפקודיות. מדוע זה קורה? כאשר השיניים לא קיימות, הגוף מזהה זאת ומפסיק להעביר לאזור זה חומרי בנייה ביולוגיים. חומרים אלה דרושים לעצם הלסת ולכן עם הזמן, הלסת לא מקבלת חומרי בנייה ביולוגיים ושוקעת. קיים פתרון מתקדם לשימור עצם הלסת והוא לעבות אותה באמצעות השתלה של חומר ייחודי. עם הזמן מתבצע תהליך הנקרא קליטת עצם בו החומר הייחודי מוחלף על ידי העצם הטבעית.
  • עקירת שיניים- כאשר עוקרים שיניים יש להחליף את השן הטבעית ולבצע השתלת שיניים. עקירת שיניים נגרמת בעקבות הרס השן או מחלת חניכיים.
  • אובדן שיניים בגלל מכה- סיבה נוספת להשתלת שיניים היא כאשר מאבדים את השן בגלל מכה. הדבר נגרם כתוצאה מתאונות דרכים, נפילות, מכה אלימה ועוד. כאשר השן נפגעת היא יכולה ליפול או להיפגע. במקרה של פגיעה הדבר מצריך פעמים רבות את עקירתה. לכן, במקרים כאלה מחליפים את השיניים הטבעיות ומבצעים השתלת שיניים.

 

השתלת שיניים- איך היא מתבצעת?

אז הבנו מה היא השתלת שיניים, אבל כיצד היא מתבצעת? השתלים הדנטליים למעשה מוברגים לתוך עצם הלסת. לאחר שהשתלים הדנטליים הוברגו לעצם הלסת, הרופא יכסה את השתל באמצעות רקמת חניכיים. החלק הבולט של השתל הדנטלי נקרא "כתר" והוא בעצם מהווה תחליף לכותרת השן החשופה. מספר חודשים לאחר השתלת השיניים, האזור נרפא וסביב השתלים צומחת עצם. לאחר צמיחת העצם, הרופא יתקין את הכתר. הכתר עשוי מחרסינה והוא נראה ממש כמו שן טבעית.

 

השתלת שיניים- כמה זה עולה?

אין תשובה חד משמעית לשאלה זו, כיוון שהמחיר תלוי בגורמים שונים. הגורם הראשון הוא הרופא המטפל. כל רופא לוקח מחיר שונה. כמו כן, כל מטופל מגיע עם רקע בריאותי שונה. לכן, מטופל אחד יכול להסתפק בשתל זול יחסית ואילו האחר לא. כל רופא מציע תכנית טיפולים שונים, לכן, בדרך כלל מומלץ להתייעץ עם לפחות שני רופאים שונים. המחיר הממוצע לשתל נע בין 700 ל4,500 שקלים לשתל, בהתאם לסוג השתל הנבחר.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים
אפליקציה או אתר איקומרס?

בעידן הדיגיטלי המתקדם שאנו חיים בו, לקוחות משתמשים במגוון מכשירים ופלטפורמות שונות, כך שכל בעל עסק שמעוניין למכור את מוצריו או שירותיו באופן מקוון מבין

קרא עוד »

עוד כתבות בנושא: